نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر ضرورت تلاش برای تحکیم وحدت مسلمانان در سفرهای زیارتی اظهار داشت: در حوزه سلامت سفرهای زیارتی باید بحث اطلاع رسانی جدی گرفته شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام و المسملین «سیدعلی قاضی عسکر» در جمع مسئولان حراست دفاتر حج و زیارت کل کشور افزود: در حوزه حج و زیارت باید تمام تلاش ما ضمن پای بندی به اصول، در این جهت باشد که بی جهت حساسیتی را در کشورهای میزبان بوجود نیاوریم.
 
سرپرست حجاج ایرانی افزود: زائران ایرانی از اقشار مختلف جامعه هستند و متناسب با هر قشری اطلاع رسانی به آنها تقویت شود تا آگاهانه عمل کنند و در کشورهای عراق و عربستان دچار گرفتاری نشوند.
 
قاضی عسکر سفرهای زیارتی را فرصتی مناسب برای معرفی مکتب اهل بیت (ع) و دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: شرایط خاص کشورهای میزبان در سفرهای زیارتی به طور جدی با مردم در میان گذاشته شود تا زائران از شرایط این کشورها آگاه شوند.
 
وی اظهار داشت: سالانه میلیون ها زائر ایران به کشورهای عراق و عربستان اعزام می شوند و لازم است مسوولان بعثه و سازمان حج و زیارت مراقبت های جدی در حوزه امنیت سفر آنها در نظر بگیرند. باید از آموزش های تکراری به زائران پرهیز کرد و شیوه های نوینی به کار گرفته شود تا اهداف مورد نظر ما را تامین کند.
 
وی به اصلاح دیگران از دیدگاه اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام راهکارهای مناسبی برای اصلاح دیگران بویژه در زمینه آسیب های اخلاقی در سفرهای زیارتی ارائه داده که باید با صبر و حوصله و به دور از جنجال عمل شود.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: باید تلاش شود تا فضای آرامی که اکنون در حوزه سازمان وجود دارد ، حفظ شود و مراقب بود تا ضمن تلاش برای صیانت از زائرین، دقت لازم صورت گیرد تا فسادی بروز نکند و تمام سعی خود را متوجه این مساله کنیم که از فتنه های اخلاقی، سیاسی و اقتصادی مخالفت بعمل آوریم.
 
از 14 شهریور ماه 64 هزار زائر ایرانی برای حج واجب به عربستان سفر می کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: زائر ، تحکیم ، اقشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار