باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد/

جهش قیمتی مسکن جای خود را به ثبات بازار مسکن داد/خبری از افزایش قیمت مالکان نیست

جهش‌های قیمت‌ بازار مسکن کنترل شده و روند اجاره نشینی و روند قیمتی بازار اجاره بها رو به کاهش است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گزارشات میدانی حاکی از ایست جهش قیمتی واحدهای مسکونی در تهران است.
 
بر اساس این گزارش به گفته تعدادی از مشاوران املاک قیمت‌های مسکن طی هفته‌های گذشته به دلیل رکود شدید در این بازار کاهش یافته و خبری از افزایش قیمت از سوی مالکان نیست.
 
این در حالی است که فریبرز واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه میانگین قیمت مسکن در تهران 4 میلیون تومان است گفت: طبق آمارهای گرفته شده از سوی بانک مرکزی قیمت خرید مسکن در استان تهران 11 برابر درآمدهای خانوارها است این در حالی است که در استان قم قیمت خرید مسکن 9 برابر درآمدهای خانوارها است.  
 
بر اساس این گزارش یکی از مشاوران املاک با اشاره به اینکه قیمت اجاره و رهن مسکن افزایش 20 درصدی در تابستان داشته است گفت: قیمت اجاره در حال حاضر برابر با نرخ تورم است و این میزان تا پایان تابستان کاهش می‌یابد.
 
یکی دیگر از مشاوران املاک با اشاره به اینکه متوسط قیمت رهن یک واحد 60 متری در غرب تهران 45 میلیون تومان است گفت: در حال حاضر بازار اجاره کمی داغ شده و مالکان طمع افزایش قیمت را دارند ولی با پایان فصل تابستان بازار اجاره به خواب زمستانی می‌رود.
 
بر اساس این گزارش فریبرز واحدی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در خصوص پیش بینی آینده بازار مسکن گفت: در حال حاضر بازار مسکن در رکود کامل به سر می‌رود و تا چند ماه آینده جهش قیمتی را پیش بینی نمی‌کنم ولی تثبیت قیمت‌ها نیز تا چند ماه آینده از بین می‌رود.
 
واحدی در ادامه تصریح کرد: افزایش تجردنشینی و میزان طلاق و از سوی دیگر افزایش تعداد خانه‌های خالی نقش مؤثری در افزایش قیمت مسکن و اجاره نشینی داشته‌ است.
 
در همین راستا عقبایی رییس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه قیمت اجاره بها یک درصد هم نباید افزایش یابد گفت: به دلیل رکود در بازار مسکن قیمت‌ها افزایش چندانی نمی‌یابند.
 
بر اساس این گزارش قیمت یک رهن واحد 60متری در منطقه شهران 45 میلیون تومان و قیمت یک واحد 70 متری در منطقه کوهسار 60 میلیون تومان است.
همچنین طبق گزارشات میدانی در حال حاضر قیمت اجاره هر مترمربع در این منطقه یک میلیون تومان است.
 
بر اساس این گزارش یکی از مشاوران املاک با اشاره به اینکه قیمت اجاره طی چند ماه گذشته افزایش 20 تا 25 درصدی داشته است گفت: تا پایان تابستان میزان اجاره بها همچنان افزایش می‌یابد و به دلیل نزدیک شدن به فصل مدارس مالکان طمعشان افزایش می‌یابد و قیمت‌های اجاره خود را چند برابر می‌کنند.
انتهای پیام/
برچسب ها: قیمت ، رهن ، اجاره ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار