یک کارشناس مسائل خاورمیانه هر اقدامی را که منجر به محکومیت رژیم صهیونیستی شود را ضروری خواند و گفت: حجم جنایات رژیم صهیونیستی در این دوره در مقایسه با دوره‌های جنگ قبلی بی‌سابقه است.

"سلیم غفوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به استقبال کشورهای منطقه از اجلاس کمیته فلسطین که چندی پیش در تهران برگزار شد، اظهار داشت: اعضای کشورهای جنبش عدم نعهد در کمیته فلسطین، 18 عضو ثابت دارد که در ابتدا قرار بود این اجلاس تنها با حضور اعضای ثابت این کمیته برگزار شود اما در زمان برگزاری بسیاری از کشورهایی که  عضو این کمیته نبودند حضور فعالی در این نشست داشتند که این اقدام بیانگر حیاتی بودن موضوع فلسطین برای جنبش عدم تعهد است. 
وی با اشاره به سطح حضور کشورها در اجلاس کمیته فلسطین تصریح کرد: نمایندگان این کشورها در سطوح مختلفی چون وزرا و سفیران شرکت کردند اما آنچه حائز اهمیت است صرفا حضور کشورها و استقبال آن‌ها از این اجلاس است.  
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه هر اقدامی را که منجر به محکومیت رژیم صهیونیستی شود ضروری خواند و تاکید کرد:  حجم جنایات رژیم صهیونیستی در این دوره در مقایسه با دوره‌های جنگ قبلی بی‌سابقه است اما در مقابل شاهد ابتکار عمل فلسطینی‌ها از جمله حفر تونل‌هایی که به انجام عملیات در نزدیکی مواضع رژیم صهیونیستی منجر می‌شود، هستیم و اقداماتی از این دست موجب شد رژیم صهیونیستی دست به عملیات و کشتار کور بی‌سابقه بزند.

غفوری در پایان خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه غزه چند سالی است که در محاصره کامل به سر می‌برد متاسفانه در جنگ اخیر حتی قادر به انتقال مجروحین نیز نیستند و برگزاری هر نوع نشست یا اقدامی که به نوعی حمایت از این مردم مظلوم باشد پسندیده خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فلسطین ، جنبش ، عدم تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار