معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی، یکی از مهمترین حمایت‌ها و مزایای مورد تعهد بیمه‌های اجتماعی در تمام کشورها را ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان دانست و افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر جمهوری‌اسلامی ایران نیز خدمات درمانی رایگان به بیمه‌شدگان خود ارائه می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  محمدعلی همتی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: طبق ماده 54 قانون تأمین‌اجتماعی بیمه‌شدگان و افراد خانواده آنها از زمانی که مشمول مقررات قانون تأمین‌اجتماعی قرار می‌گیرند، درصورت مصدوم شدن بر اثر حوادث یا ابتلا به بیماری می‌توانند از خدمات پزشکی که شامل تمامی اقدامات درمانی سرپایی، بیمارستانی، تحویل داروهای لازم و انجام آزمایش‌های تشخیص طبی است، برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: به بیمه‌شده و افراد تبعی وی که در اثر بیماری، حادثه ناشی از کار و غیرناشی از کار دچار آسیب‌های جسمی یا روحی شود، خدمات درمانی ارائه می‌شود.

 همتی با تشریح بسته خدمات پزشکی مورد تعهد سازمان تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان، گفت: انجام تمامی خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی، بیمارستانی اعم از پزشکی و دندانپزشکی، ارائه کمک‌ها و معاینات طبی و معاینات قبل، حین و بعد از زایمان از خدمات پزشکی این سازمان دربرابر بیمه‌شدگان است.

وی توانبخشی و تجدید فعالیت بیمه‌شدگان آسیب‌دیده که قدرت کار خود را از دست داده‌اند و تحویل وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) که به منظور اعاده سلامت یا برای جبران نقص جسمانی و یا تقویت یکی از حواس به کار می‌روند را از دیگر خدمات درمانی مورد تعهد سازمان تأمین‌اجتماعی درقبال بیمه‌شدگان عنوان کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار