مسابقات قهرمانی کشور کاتا جودو در حالی به پایان می‌رسد که کاتاروها باز هم به نداشتن تخصص داوران اعتراض داشتند و معتقدند آنها به اسم افراد نمره می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، نهمین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کاتا جودو با حضور 16 تیم در شهر یزد برگزار شد.

در پایان این رقابت‌های تیم همدان به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های قم و تهران به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.

این رقابت‌ها که همه ساله با انتقاد شدید کاتاروها در خصوص داوران همراه است امسال نیز از این انتقادها دور نبود و اکثر کاتاروها به داوران اعتراض داشتند.

کاتا که در جوهر یک بخش کاملا تخصص و جدا از بخش مبارزه است به افراد متخصص و کاتابلد نیاز دارد در همین راستا در داوری آن نیز باید از افراد متخصص استفاده شود ولی متاسفانه به دلیل اهمیت ندادن به این بخش کمیته داوران فدراسیون جودو برای مسابقات کاتا از داوران بخش مبارزه استفاده می‌کند هر چند این داوران دارای مدرک بین‌المللی هستند ولی در کاتا حرفی برای گفتن ندارند البته هر چند که افراد متخصص در رشته کاتا در کشور زیاد هستند ولی کمیته داوران تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارد و از کسانی استفاده می‌کند.

که الفبای کاتا را هم نمی‌دانند اکثریت این داوران به دلیل نداشتن کاتا و بلد نبودن نکته‌های ریز کاتا و در کل عدم داشتن تخصص فقط و فقط همانند یک تماشاگر به ظاهر کاتا نگاه می‌کنند و به اسم افراد و سمت آنها در فدراسیون نمره می‌دهند و این را می‌توان از اختلاف امتیازی که او می‌دهد با امتیازی که او می‌دهد که یک داور متخصص می‌دهد فهمید این دسته از داوران داورانی هستند که مدرک بین‌المللی داوری جودو دارند ولی در داورذی نمره قبولی نمی‌گیرند.

کاتاروهای جوهر امیدوارند که مسئولان کمیته داوران به کاتا تخصصی‌تر نگاه کنند و در مسابقات کاتا از متخصصین این امر استفاده کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: رقابت ، جودو ، داور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار