معاون درمان وزارت بهداشت:

افتتاح "اورژانس هوایی" نقش مهمی در کاهش تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در کشور دارد

آقاجانی گفت: افتتاح آمبولانس هوایی نقش مهمی در کاهش میزان تلفات جانی ناشی از حوادث ترافیکی به عنوان اولین عامل سالهای از دست رفته عمر در کشور دارد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، محمد حاجی آقاجانی در مراسم افتتاحیه همزمان اورژانس هوایی در 14 استان کشور که به مرکزیت استان قم برگزار شد، با بیان این که امیدواریم این خدمت بتواند موجب نجات جان بیماران شود، گفت: بحث تحول نظام سلامت با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقاء کیفیت این خدمات در وزارت بهداشت با حمایت های دولت و مجلس بعد از یک فاز مطالعاتی شش ماهه از 15 اردیبشهت به طور رسمی در کشور آغاز شد.

به گفته آقاجانی برنامه هایی که برای تحول نظام سلامت در حوزه درمان طراحی شده بود، شامل کاهش فرانشیز بیماران، ترویج زایمان طبیعی ، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم مقیمی پزشکان در بیمارستان های دولتی و ارتقاء کیفیت ویزیت و حمایت از بیماران صعب العلاج و طرح اورژانس هوایی است که بسته هفتم در 14 استان آغاز می شود.

وی افزود: در همین سه ماهه آغاز طرح شاهد دستاوردهای مثبت این برنامه ها در سراسر کشور هستیم. به طوری که شان بیماران ارتقاء یافته و دسترسی به خدمات درمانی 9 درصد افزایش یافته و میزان پرداختی از 37 درصد به 7 درصد رسیده است. همچنین بین 5 تا 8 درصد کاهش میزان سزارین را شاهد هستیم.

به گفته وی تنظیم بازار لوازم پزشکی نیز صورت گرفته است. تحول نظام سلامت بیش از یک دهه طول می کشد و انتظار داریم زمان کافی برای تغییرات بنیادی در عرصه سلامت داشته باشیم ولی نتایج این طرح توانسته کام مردم را شیرین کند.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه افتتاح آمبولانس هوایی بتوانیم یکی از معضلات مهم سلامت کشور را پاسخ دهیم.

به گفته وی حوادث ترافیکی اولین عامل سالهای از دست رفته عمر در کشور ما است و همه مکلفیم تلاش کنیم که این آمار را کاهش دهیم. سال قبل 19 هزار کشته و 250 هزار مجروح حوادث ترافیکی داشتیم و امیدواریم اقدام افتتاح آمبولانس هوایی بتواند میزان تلفات و خسارت های جانی را کاهش دهد.

 آقاجانی گفت: ما در اورژانس پیش بیمارستانی با کمبودهای زیادی رو به رو هستیم به طوری که در حال حاضر 2000 پایگاه و 3000 آمبولانس و 15 هزار پرسنل در این حوزه انجام وظیفه می کنند و هم اکنون  نیاز به 1600 پایگاه برای رسیدن به استانداردها داریم. افتتاح آمبولانس هوایی می تواند بخش های عمده ای از مشکلات را پوشش دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
توکلی نیا اصفهان
۲۳:۱۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
ازجناب آقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت ودیگرعزیزانی که درجهت تحقق وراه اندازی اورژانس هوایی تلاش کرده ودخیل بوده اندمتشکریم،هرچندملت بزرگ وفرهیخته ایران عزیز بسیار پیشترازاین انتظارداشتندکه ازاین خدمات بحق بهره مندگردنند.
آخرین اخبار