آمریکا با حمله به عراق میلیون‌ها دلار تجهیزات نظامی ساخت خود را که هم‌اکنون در اختیار تروریست‌ها هستند، نابود خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از "وُکس نیوز"، تصمیم باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر بمباران عراق، شاید در ابتدا به منظور نابود کردن تروریست‌های داعش اتخاذ شده باشد، اما ابعاد دیگر این طرح نیز جالب توجه به نظر می‌رسند.


موضوع بسیار مهمی که باید در این رابطه به آن پرداخت، نابودی میلیون‌ها دلار اسلحه و تجهیزات نظامی ساخت آمریکا توسط ارتش خود این کشور است. این نمونه‌ای بارز برای اثبات شکست کامل سیاست‌های این کشور در عراق است.


در سال 2003، آمریکا به بهانه به اصطلاح امن‌تر کردن عراق، حجم زیادی اسلحه و تجهیزات پیشرفته نظامی را وارد این کشور کرد؛ سلاح‌هایی که تا کنون کمک زیادی به تروریست‌های عراق کرده و آن‌ها را به اهدافشان نزدیک‌تر کرده‌اند. با ترک پست تعداد زیادی از نظامیان عراقی، این تجهیزات به راحتی در اختیار تروریست‌های تکفیری قرار گرفتند و آن‌ها را در هرچه نا‌امن‌تر کردن این کشور یاری نمودند.


هم‌اکنون تجهیزات زیادی از جمله تفنگ، خودروی زرهی، تانک، و بسیاری دیگر از انواع سلاح‌های پیشرفته آمریکا در اختیار تروریست‌های داعش است و تصمیم آمریکا مبنی بر حمله به عراق و بمبارن مواضع تروریست‌های تکفیری، در واقع تصمیم بر پاک کردن لکه ننگی است که خود بر چهره عراق گذاشته است.




انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، عراق ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار