واحدی گفت: روزانه 1 میلیارد تومان جهت آسفالت جاده‌ها بدون وجود اعتبارات هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،فریبرز واحدی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه در بخش حمل و نقل جاده‌ای و راه‌ در استان تهران 3 سال سخت را به جهت اعتبارات می‌گذرانیم افزود: سال 92 ونیمه اول سال 91 تا امروز منابع استانی دریافت نشده است.
 
وی در ادامه افزود:در حوزه نگهداری، ایمن سازی و بهبود سطح تردد و راه‌های برون شهری و روستایی اقدامات بسیاری انجام داده‌ایم.
 
واحدی در ادامه با اشاره به اینکه ایمنی اولویت اول ما است گفت: اصلاح نقاط پرحادثه و ساماندهی جاده‌ها خط قرمز ما است و در بدترین شرایط که هیچ منابعی تاکنون به ما اختصاص نیافته همچنان اقدامات خود را انجام می‌دهیم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه توضیح داد: ما در اقدامات خود با وجود عدم تأمین به موقع اعتبارات همچنان با قدرت به ایمنی جاده‌ها توجه می‌کنیم.
 
واحدی در ادامه اظهار داشت: دستگاه‌های امدادی، نیروی انتظامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش ایمنی راه‌ها و جاده‌ها مسئولیت بسیاری دارند و هر اتفاقی که در این حوزه بیافتد این دستگاه‌ها نیز مسئول هستند.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رویکرد ایمنی رویکرد اصلی ما است افزود: علی‌رغم اینکه ما در استان تهران به یک ایمنی پایدار رسیده‌ایم ولی متأسفانه نقاط حاصل‌خیز به طول مداوم عوض می‌شود و ما باید هر چند سال یکبار سیاست‌های و رویکردهایمان در ایمنی جاده‌ها تغییر دهیم.
 
واحدی در ادامه تصریح کرد: با یک مکانیزم بازدارنده سعی کردیم روند روبه رشد تصادفات طی دهه‌های 75 تا 85 را کاهش دهیم و این اقدام در استان تهران ملموس‌تر است.
 
واحدی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته 14.5 درصد سوانح رانندگی و میزان تلفات کاهش یافته و از 413 نفر به 353 نفر رسید.
 
وی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه امسال کاهش مرگ و میر 50  درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است افزود: متأسفانه در اردیبهشت‌ماه و خردادماه میزان تصادفات افزایش یافت.
 
وی در ادامه توضیح داد: تعداد زیادی از کشته‌شدگان متأسفانه عابران پیاده هستند که حدود 50 درصد از آنها را عابران پیاده و موتورسواران تشکیل می‌دهد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در تعطیلات ماه رمضان میزان تصادفات رانندگی کاهش یافت و توانستیم آمار کشته‌شدگان را کنترل کنیم.
 
واحدی در ادامه توضیح داد: در بخش راه از جمله راهداری و راهسازی تاکنون 166 میلیارد تومان پرداخت شده و اغلب پروژه‌های ما در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: روزانه یک میلیارد تومان هزینه جهت آسفالت جاده‌ها هزینه می‌شود که این اقدام با وجود عدم پرداخت اعتبارات شبیه معجزه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: راه ، آسفالت ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار