فلسطین الآن:

سخت‌ترین جنگ تاریخ رژیم نژادپرست اسرائیل/ آماری از خسارت‌ها و شکست‌ها

شکست‌های نظامی، سیاسی و رسانه ای که اسرائیل طی جنگ وحشیانه خود علیه غزه، متحمل شده است، بدون شک، تائید می‌کند که این جنگ، سخت ترین جنگ تاریخ این رژیم نژادپرست بوده است؛ در این گزارش، برخی از زیان‌ها و شکست‌هایی که این رژیم متحمل شده است را برمی شمریم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "فلسطین الآن"؛ شکست‌های نظامی، سیاسی و رسانه‌ای که اسرائیل طی جنگ وحشیانه خود علیه غزه، متحمل شده است، بدون شک، تائید می‌کند که این جنگ، سخت ترین جنگ تاریخ این رژیم نژادپرست بوده است.

 در این گزارش، برخی از زیان‌ها و شکست‌های را که این رژیم متحمل شده است را برمی شمریم:
اول- شکست نظامی
دیگر، هیچ مسوؤل سیاسی یا فرمانده ای نظامی و یا کارشناسی در این رژیم، وجود ندارد که مغرورانه در مورد حقایق این جنگ صحبت کند.
به گونه ای که تمام ادارات، ارگان ها مراکز مختلف رسمی و مردمی اسرائیل، اتفاق نظر دارند که این جنگ، در سایه ی بهت و حیرت ناشی از توان بالایی که مقاومت، در اداره ی جنگ و استفاده از تاکتیک های جنگی از خود نشان داده است، سخترین جنگ این رژیم در طول تاریخ خود بوده است و ارتشی را که روزگاری است ادعای شکست ناپذیری آن را دارند، به زانو درآورده است.

برخی از تاکتیک هایی که حماس در مقابله با ارتش صهیونیستی به کار گرفته، عبارتند از: 
1. فن پرتاب موشک ها: از ساعات اولیه آغاز جنگ، فرمانده هان سیاسی و نظامی اسرائیل، متوجه ی توان بالا و غیر عادی موشکی مقاومت شدند و فهمیدند که مسئله به صدها فروند محدود نیست، بلکه صحبت از هزاران فروند است که می تواند دروترین مناطق در داخل اراضی اشغالی را هدف قرار دهد و خرد مقومت فلسطین که سیستم موشکی فلسطین را اداره می کند، از مهارت هایی عالی و هوش نظامی قابل توجهی برخوردار است.
شاید، خطرناکترین مسئله ای که رژیم صهیونیستی در مقابله با موشک های مقاومت روبه رو بوده است، مورد هدف قرار گرفتن مواضع نظامی و امنیتی حساسی است که مقاومت بارها اعلام کرده آنها را هدف قرار داده است، ولی اسرائیل آن را از رسانه ها پنهان داشته است.

2. جنگ خیابانی و تونل‌ها: رژیم اشغالگر اسرائیل، حتی در بدترین حالات خود خود نیز، خیال نمی کرد، روزهایی را که در مرزهای نوار غزه سپری کرده است، به عنوان بدترین شکست این رژیم در طول تاریخ خود، ثبت شود.
شدیدترین تناقضاتی که میزان حقارت و شکست رسمی اسرائیل توسط توان و قدرت مقاومت فلسطین را آشکار می سازد این موضوع است که، تحقیقاتی که دولت رژیم صهیونیستی، سابقاً در خصوص راه ها و ابزارها ی مقابله با توان نظامی و موشکی غزه انجام داده بود و گزینه های مطرح شده در این خصوص که اشغال کامل غزه را هدف قرار داده بود، بسیار سخاوتمندانه و بدون توجه و آگاهی از واقعیت ها صورت گرفته و این توان بالای نظامی را پیش بیتی نکرده است. 
به گونه ای که، کابینه رژیم صهیونیستی، وقتی تصمیم به حمله ی زمینی، به هدف نابودی رزمندگان و ویرانی تونل ها گرفت، گمان می کرد، در یک عملیات کوتاه و بی هزینه، می تواند از شر تونل ها رهایی یابد و سکوهای پرتاب موشک را منهدم سازد، اما این بنامه ی آنها در همان لحظات آغازین، در برخورد با صخره ی سخت مقاومت، با شکست مواجه شد که در این میان، تونل ها و کمین های رزمندگان، نقش بسیار بالایی داشت.

3. جنگ اطلاعاتی:سومین تاکتیک، مبارزه ی اطلاعاتی است که مقاومت، با ابداعی بی نظیر، آن را مدیرت و فرماندهی کرد.
در شرایطی که رؤیم اشغالگر صهیونیستی، از کسب اطلاعات دقیق در خصوص مواضع سکوهای پرتاب موشک، تونل ها، مخفیگاه فرمانده هان و رزمندگان مقاومت و توان نظامی آن عاجز ماند، نیروهای مقاومت و بویژه گردان های عزالدین قسام، با کسب اطلاعات دقیق از مواضع نظامی اسرائیل در اطراف نوار غزه و مناطق جنوبی اسرائیل و نیز مواضع استراتژیک و امنیتی آن، قدرت اطلاعاتی خود را به رخ این رژیم کشید.

4. جنگ روانی: اسرائیل، عادت دارد  با حملاتی موزون و هماهنگ، به ایجاد جنگ روانی علیه ملت فلسطین اقدام کند که البته این بار با پاسخ ملت فلسطین همراه بود و نوک پیکان، به سمت خودشان نشانه رفت.
به گونه ای که مقاومت فلسطین، پیش از آغاز درگیری ها، با انتشار پیام هایی متمرکز و متواتر، آشفتگی در دو سطح را مورد هدف قرار داد: آشفتگی سیاسی و نظامی در اسرائیل و ضربه زدن به جبهه ی داخلی این رژیم.
پس از آغاز درگیری نیز، مقاومت انتشار این پیام های خود را ادامه داد که این امر نیز، موجب شکست زود هنگام اسرائیل در جنگ روانی شد.

دوم- شکست سیاسی و رسانه ای
وجه دیگر مشکلاتی که در این جنگ رژیم صهیونیستی با آن مواجه بوده و خواهد بود، شکست سیاسی و رسانه ای این رژیم، بواسطه ی زیاده روی در انجام جنایات جنگی، خانمان برانداز و ضدبشری است که علیه غیر نظامیان در غزه انجام داده، می باشد.
درست است که دولت های بزرگی با اسرائیل در تجاوزه وحشیانه اش به غزه، دست داشته اند، ولی اکثریت قریب به اتفاق دولت های جهان، اقدامات جنایتکارنه ی رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند و اعتقاد دارند، اسرائیل، دولتی نژادپرست و تروریست است که از تمام ارزش های اخلاقی، بشردوستانه و قوانین بین المللی، به دور است.
دیگر، نمایشنامه اسرائیلی، امروز قداستی ندارد و افکار عمومی جهان، آنرا باور ندارند و همچنیین، نیرنگ ها و فریبکاری رسانه ای اسرائیل در سایه ی فضای باز رسانه ای، دیگر 
همدستی و بی طرفی برخی دولت ها ی عربی و بین المللی در کنار رژیم صهیونیستی، در مقابل مواضع مخالف اکثریت غالب ملت های خود، باعث می شود که این مواضع رسمی، غیر اخلاقی و غیر انسانی جلوه نماید که این مسئله، شکست سیاسی این رژیم سفاک را به دنبال خواهد داشت. 

خلاصه مطلب اینکه تمام صهیونیست ها، از کوچک و بزرگ، جنگ خود علیه غزه که می خواست ملت فلسطین و مقاومت را نابود کند، ولی به صورت غافلگیرانه، ورق برگشت و سخت ترین جنگ رزیم صهیونیستی را رقم زد را هیچگاه از یاد نخواهند برد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار