مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: در هر 100 کیلومتر از راههای استان ساخت یک مسجد بین راهی نیاز است و این اداره کل آمادگی ساخت 40 باب مسجد در راههای استان را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمود محمودزاده در دیدار رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با این مجموعه، افزود: این اداره کل با مشارکت خیران مسجدساز اقدام به ساخت یک مسجد بین راهی در محور اصفهان- شیراز سه راهی مبارکه کرده است.


وی افزود: این مسجد خرداد سال 92 با زیربنای 125 مترمربع و پنج هزار متر مربع فضای سبز شامل هزار اصله درخت با امکانات رفاهی و تجاری و هزینه ای بالغ بر دو هزار و 500 میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان از جانمایی و ساخت سه مسجد دیگر در پلیس راه اصفهان- تهران، محور شهرضا- سمیرم و نائین- اصفهان خبر داد و اظهار کرد: در آینده ای نزدیک ساخت این سه مسجد خیرساز بین راهی نیز آغاز خواهد شد.

وی هدف از ساخت مسجد بین راهی را ترویج شعائر دینی، گسترش فرهنگ نماز و نمازخوانی بین مسافران جاده های استان و اقامه نماز اول وقت و همچنین استراحت کوتاه رانندگان، کاهش خواب آلودگی و در نتیجه کاهش تصادفات ناشی از خستگی در رانندگی عنوان کرد.

مشاور استاندار و رییس ستاد اقامه نماز استان نیز در این جلسه درباره عملکرد این ستاد گفت: توافقنامه ای بین وزارتخانه ها با ستاد اقامه نماز کشور منعقد شده و در این راستا ضمن برگزاری دوره های آموزشی از فعالان نماز نیز قدردانی می شود.

رضا جدیدی مشارکت کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان را در انجام فریضه نماز و برگزاری آئین های مذهبی رضایت بخش دانست و خواستار همکاری این اداره کل درباره نصب تابلوی حد ترخص نماز در خروجی های استان شد.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، ساخت ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.