سخنگوی کاخ سفید آمریکا گفت حمله اخیر نیروی هوایی آمریکا در خاک عراق برای محافظت از جان نیروهای آمریکایی حاضر در اربیل بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  سخنگوی کاخ سفید آمریکا در نشست خبری گفت حمله اخیر نیروی هوایی آمریکا در خاک عراق برای محافظت از جان نیروهای آمریکایی حاضر در اربیل بود.

"جاش ارنست" گفت مواضع توپخانه گروه داعش که از سوی نیروی هوایی آمریکا هدف قرار گرفت، در راستای دفاع از اربیل بود و برای همین بود که اجازه حمله نظامی صادر شد و این حمله صورت گرفت. حفاظت از پرسنل آمریکایی در عراق اولویت نخست ماست و چیزی است که استفاده از اقدام نظامی بر اساس آن صورت می گیرد.

وی ادامه داددرباره اقدامات فوری کمک رسانی انساندوستانه که در کوههای سنجار صورت گرفت باید گفت اقلیتی دینی در آن حضور دارند که به هزاران نفر می رسند و مردان، زنان و کودکان در این کوه ها اسیر شده اند. نیروهای داعش در پایه‌های این کوه‌ها حضور دارند و می خواهند هر کسی که از عملکرد آنان ناراضی باشد، بکشند. 

سخنگوی کاخ سفید در ادامه آمریکا آماده است از تشکیل یک دولت فراگیر در عراق حمایت کند. در این حوزه، پیشرفت‌های چشمگیری در چند روز اخیر به چشم می خورد. رئیس  جمهور، رئیس مجلس و نواب آن که بازتاب دهنده تنوع قومی در عراق است ولی رئیس دولت در عراق نخست وزیر است که هنوز انتخاب نشده است. این مسئولیت عراقی‌هاست و زمانی که این دولت تشکیل شد، انتظار داریم و از این دولت نیز خواهیم خواست برنامه های فراگیری را به اجرا بگذارد تا کشور را متحد سازد و با تهدیدی که از سوی نیرو های داعش متوجه عراق است، مقابله کند.

وی گفت آمریکا آماده حمایت از تشکیل این دولت و تلاشهای آن برای اخراج داعش است و این امر شامل حضور نیروهای نظامی در صورت نیاز است ولی شامل نیروهای رزمی بیشتری از سوی آمریکا در عراق نخواهد بود.

ارنست همچنین گفت: دیدگاه ما کاملا روشن است و اساس آن نیز تجربه‌های اخیرمان درباره محدوده های دخالت آمریکا در این دست مسائل است. این بدان معناست که این وضعیتی است که چالشی بسیار بزرگ به شمار می آید ولی این چالشی نیست که با نیروی نظامی آمریکا حل شود. نیروی نظامی آمریکا می تواند حمایت هایی را صورت بدهد ولی این وضعی است که فقط مردم عراق و دولتی که بازتاب دهنده تنوع در این کشور است، می توانند آن را حل کنند. 

وی در ادامه گفت: این تهدیدی است که قرار نیست ما با آن مقابله کنیم بلکه خود عراقی ها باید با عراقی متحد و نیروهای امنیتی منسجم و کار آمد باید با آن مقابله کند. اگر این امر مستلزم حمایت نظامی آمریکا باشد، ما آماده ایم این پشتیبانی را ارائه دهیم ولی قرار نیست این حمایت در قالب پشتیبانی دراز مدت نظامی یا بازگشت نیروهای رزمی آمریکا به عراق نخواهد بود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
ای کاش امریکا کمک نمی کرد و این گروههای تروریستی هم را بوجود نمی اورد و انها را اموزش دهد تا بلای مردم عراق شوند
آخرین اخبار