وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد هواپیماهای نظامی آمریکا اقدام به پرتاب بسته کمک‌های غذایی و آب در اطراف سنجار در شمال عراق کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد هواپیماهای نظامی آمریکا بار دیگر به پرتاب بسته کمک‌های غذایی و آب در اطراف سنجار در شمال عراق اقدام کردند.  

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد هواپیماهای ارتش آمریکا برای هزاران غیر نظامی که از بیم خشونت‌های عناصر داعش در عراق از خانه‌های خود فرار کرده اند، محموله‌های حاوی آب و مواد غذایی پرتاب کرده‌اند . 

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا در این باره آمده است 3 فروند هواپیمای باری تحت اسکورت دو فروند جت جنگنده اف - 18 ، این محموله کمک هوایی را برای هزاران غیر نظامی عراقی که از بیم تروریستهای  داعش به کوههای اطراف شهر سنجار در شمال عراق فرار کرده اند ، پرتاب کردند . 

این سه فروند هواپیمای باری از نوع سی - 17 و سی - 130 در مجموع محموله‌ای را شامل 72 بسته تدارکات و بسته های مواد غذایی و آب آشامیدنی تازه به منطقه حمل کردند. 

در این بیانیه همچنین آمده است جت های جنگنده که این هواپیماهای باری را همراهی می کردند، از ناو هواپیمابر یو اس اس جرج دبلیو بوش به پرواز در آمده بودند.

 وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد: " تاکنون با هماهنگی دولت عراق ، هواپیماهای نظامی آمریکا بیش از 36 هزار بسته حاوی مواد غذایی و بیش از 6 هزار و 800 گالن آب آشامیدنی ، ‌برای آن دسته از غیرنظامیان عراقی که به شدت به کمک‌های فوری نیاز دارند ، تامین کرده اند."


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
امیدواریم به اسم کمک به اقلیتها به کام داعشیها نرفته باشد از امریکای دروغگو (دجال ) همه چیز برمی اید
آخرین اخبار