با گذشت چهار هفته از حملات گسترده اسرائیل به باریکه غزه نه تنها چشم انداز دست یابی به توافق و صلحی درازمدت از بین رفته بلکه خون و آتش سراسر غزه را نیز تکه تکه کرده است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛ دکتر کان اریمتان , محقق ,نویسنده و کارشناس سیاسی ترک در مقاله ای نوشت : سه شنبه هفته گذشته کابینه تل اویو پس از یک ماه کشتار و تخریب گسترده در غزه اعلام کرد تصمیم به پذیرش پیشنهاد آتش بس موقت دارد . به ادعای مقامات این رژیم در مدت یک ماه حمله اهداف کوتاه و فوری اسرائیل بدست آمده است . 

اگرچه رسانه ها و مقامات رسمی اسرائیل اعلام می کنند که نیروهای دفاعی این رژیم با هدف قراردادن مخفیگاه ها  و تونل قصد مبارزه با حماس را داشته اند اما به نظر می رسد اهداف کوتاهی که صهیونیستها از آن یاد می کنند تخریب وحشیانه و گستاخانه زندگی فلسطینیان و نابودی شهرها و اموال آنها بوده است . 

استیون ارلنگر و بن هوبارداگ در نیویورک تایمز نوشتند : " مردم غزه اکنون تنها با چشم اندازهایی تخریب شده و فروپاشیده از شهرهای خود مواجه هستند . جنگ متوقف شده و حماس همچنان در آغوش باریکه ای کوچک میان مصر و سرزمین های اشغالی باقی مانده است . "

آتش بس با میانجیگری قاهره و پس از اعزام هیات های مذاکره کننده از سوی اسرائیل و حماس به مصر برقرار گردید . مسئولیت این دیدارهای دوجانبه و سه جانبه آماده سازی شرایط برای گفتگوهای درازمدت و صلح پایدار و حذف سیاست حملات یکجانبه , شدید و مرگبار بر علیه مردم فلسطین ساکن بزرگترین زندان باز دنیا بوده است . 

اکنون و با گذشت چهار هفته از حملات خشونت آمیز و گسترده اسرائیل به باریکه غزه نه تنها این چشم انداز ( دست یابی به توافق و صلحی درازمدت ) از بین رفته و بلکه خون و آتش سراسر غزه را نیز تکه تکه کرده است . 
در ادامه این مقاله آمده است : بهانه این بار بنیامین نتانیاهو برای قدرت نمایی مفتضحانه نیروهای دفاعی اسرائیل در غزه ربوده شدن و کشته شدن سه نوجوان اسرائیلی بود . نتانیاهو برای اتهام زنی و تهمت علیه حماس زمانی را از دست نداد و بلافاصله برای انجام به اصطلاح مجازات شروع به برنامه ریزی کرد : حماس مسئول ایت ماجراست و هزینه آن را نیز پرداخت خواهد کرد . 

بر اساس تحقیقات مستقل برخی خبرنگاران و اظهارات شاهدان عینی , ربودن سه نوجوان صهیونیست توسط ساکنان محلی آن منطقه انجام گرفته نه نیروها یا حامیان حماس . به نظر می رسد عملیات " لبه محافظ " ( نام رمزی عنوان شده برای چهار جنگ اسرائیل علیه حماس طی هشت سال گذشته ) عملیاتی از پیش طراحی و برنامه ریزی شده است که باید بر اساس بهانه های ساختگی اجرا شود . 

هرگاه خشونت نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان به اوج رسیده و فوران می کند بهانه " یهودی ستیزی " از سوی رسانه ها و مقامات اسرائیل در سطح داخلی و بین المللی مطرح می شود . این بهانه باعث می شود بسیاری از انتقادات علیه این رژیم مسکوت باقی بماند و به نوعی اقدامات نظامی اسرائیل در سرزمین های اشغالی به منظور دفاع جلوه کرده و قابل توجیه شود . 

بنیامین نتانیاهو , نخست وزیر اسرائیل و دیگر اعضای کابینه تل آویو همچنان شعار ساختگی و دروغین خود " اسرائیل حق دفاع از خود را دارد " را برای توجیه حملات وحشیانه خود به خانه های فلسطینیان دائما تکرار می کنند این در حالی است که راکت ها و موشک های قسام و دیگر نیروهای مقاومت نه تنها در مناطق غیرمسکونی پرتاب می شود بلکه تعدادی از آنها توسط گنبد آهنین _ سامانه تدافعی رژیم صهیونیستی که با استفاده از فناوری نوین آمریکایی و اروپایی در اختیار این رژیم قرار گرفته _ دفع می شود . 

جریان اصلی رسانه های بین المللی , مقامات و شخصیت های معروف جهانی حامی اسرائیل و سردمداران دولت های غربی نیز همراستا با مقامات تل آویو همین مدعیات و بهانه ها را تکرار می کنند . 

دکتر اریمتان همچنین تصریح کرد : در بخشی از این القاهای رسانه های وابسته به غرب و اسرائیل این گونه عنوان می شود : این جنگی است که حماس آغاز کرده و تل آویو ناچار است به آن واکنش نشان دهد . نظامیان هر کاری انجام می دهند تا مانع کشته شدن هرچه بیشتر غیرنظامیان شوند . با این حال " مردم در جنگ می میرند (!) " 
این رسانه ها باید این مسئله را نیز مطرح کنند که تنها در سه هفته از حملات اسرائیل به نوارغزه 1875 شهروند فلسطینی کشته شدند که 430 تن از آنها هنوز به 18 سال هم نرسیده بودند ( بر اساس گزارشات وزارت بهداشت غزه )  . در بخش دیگری از این گزارش ها آمده : حدود 80 خانواده در غزه بطور کامل و دسته جمعی کشته شده اند .

در میان این " مردمی که در جنگ می میرند (!) " یک نوزاد 24 روزه بنام مصطفی وائل القول و یک پیرمرد 99 ساله بنام محمد مازن فرج نیز وجود دارد . در مقابل طی مدت یک ماهه جنگ و حملات اسرائیل در غزه 64 سرباز اسرائیلی و دو شهروند صهیونیست به هلاکت رسیده اند . دفتر سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز کشته شدن یک دختر 9 ساله فلسطینی را نیز در رفح تائید کرده است . 

با این شرایط آیا این ادعای مقامات تل آویو درباره تلاش سربازان اسرائیل به منظور جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان صحت دارد ؟ 

نویسنده در انها خاطرنشان کرد :‌ همانگونه که بیانیه های کنست رژیم صهیونیستی ،‌ سخنان بنیامین نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیلی تائید می کنند هدف از عملیات "‌لبه محافظ "‌ اشغال کل نوار غزه و نابودی تمامی نیروهای مقاومت و حامیان آنها می باشد . و در پس زمینه این طرح و سیاست خصمانه اسرائیل اسنادی قرار دارد که ادوارد اسنودن اخیرا منتشر نموده است . 

بر اساس این اسناد حمایت های همه جانبه ایالات متحده از عملیات " لبه محافظ " به مقامات تل آویو عرضه و ارائه شده است . بی شک رابطه نزدیک میان شرکای " آژانس امنیت ملی آمریکا "‌و " سازمان های جاسوسی رژیم صهیونیستی "‌نمی تواند اتفاقی و بدون هدف باشد . 

بنابراین تصویری که اکنون برای جهان روشن شده و به نمایش گذارده شده است تصویر یک کرگدن آمریکایی است که در میدان یک جنگ به اصطلاح مذهبی می دود تا با استفاده از سیاست پاکسازی قومی و نسل کشی مردم یک منطقه خاک آن را بطور کامل به یک دولت صرفا یهودی تحویل دهد . نمایش احمقانه "‌مذاکرات صلح " و راه حل تشکیل دو دولت نیز از حقه های این سیاست بوده است . 



انتهای پیام /
برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار