شبکه الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری از تصرف شهرک مخمور در 50 کیلومتری مرزهای شهر اربیل توسط عناصر گروه تکفیری-بعثی داعش خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛شبکه الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری از تصرف شهرک مخمور در 50 کیلومتری مرزهای شهر اربیل توسط عناصر گروه تکفیری-بعثی داعش خبر داد.

در خبرهایی دیگر از عراق خبرگزاری فرانسه ساعاتی پیش به نقل از مقامات رسمی عراق مدعی شد : سد موصل به دست عناصر داعش سقوط کرد.

در همین حال وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه‎ای تاکید کرد: مسکو از عملیات مبارزه با تروریسم ارتش عراق حمایت می‎کند.

همچنین شبکه المیادین لحظاتی پیش گزارش داد جنگنده‎های عراق مواضع داعش در منطقه "کویر" در شرق موصل را بمباران کردند.

نماینده مرجعیت دینی عراق در استان کربلا هم در سخنانی نسبت به خطر گروه بعثی-تکفیری داعش در این کشور هشدار داد و بر لزوم وحدت عراقی‎ها در برابر این خطر بزرگ که حال حاضر و آینده مردم این کشور را تهدید می‎کند، تاکید کرد.

"شیخ عبدالمهدی الکربلایی" در نماز جمعه امروز در کربلا با اشاره به اینکه تروریست‎های داعشی ظرف روزهای گذشته به مناطق دیگری از نینوا امتداد پیدا کردند و بر شماری از شهرهای ایزدی‎نشین و مسیحی‎نشین تسلط یافته و بسیاری از مردان را کشتند، افزود: هزاران نفر از این منطقه کوچ کرده و برخی از آنها همچنان در کوهستان‎ها محاصره شده و از کمبود آب و غذا در رنج بوده و ده‎ها کودک از بین رفته‎اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از طرف‎های سیاسی در عراق خواست دست از درگیری برداشته و تاکید کرد: ما تمامی اقدامات تروریستی داعش علیه اقلیت‎های عراقی را به شدت محکوم کرده و اقدامات این گروه را بر ضد تمامی استان‎های عراق و اقلیت‎های دینی می‎دانیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، عراق ، خبری ، فوری ، وزیر ، شهرک ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار