صدیقی:

کسب مقام در کاپ آسیا غیرممکن است/ بازی دوستانه با تایلندی سطح تیم را ارتقا می‌دهد

تیم ملی والیبال بانوان کشورمان برای حضور در مسابقات جام کنفدراسیون آسیا تمرینات خود را دنبال می‌کند.

سیما صدیقی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون شش مرحله از تمرینات آماده‌سازی را به طور منظم و منسجم پشت سر گذاشته‌ایم و خوشبختانه ملی‌پوشان در شرایط مطلوب و ایده‌آلی به سر می‌برند.

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان تصریح کرد: شرایط تیم بسیار خوب است یک تعدادی از بازیکنان پیش از این مصدوم بودند که با مراقبت‌های انجام شده و اجرای برنامه‌های فیزیوتراپی مربوطه بهبود یافته‌اند و می‌توانند کار را در تیم دنبال کنند.

وی اظهار داشت: برای انجام بازی تدارکاتی پیش از این مسئولان فدراسیون هماهنگی‌های لازم را با کشور آذربایجان انجام دادند اما چون در طول تاریخی که ما می‌خواستیم به آذربایجان سفر کنیم ملی‌پوشان این کشور درگیری مسابقاتی دیگر بودند اعزام تیم به آذربایجان منتفی شد.

صدیقی تصریح کرد: خوشبختانه مسئولان فدارسیون با رایزنی‌‌های انجام داده خود توانستند شرایط را برای اعزام تیم به کشور تایلند فراهم کنند که این اتفاق می‌تواند در بالا رفتن سطح فنی و آمادگی ملی‌‌پوشان نقش به سزایی داشته باشد.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان در ادامه یادآور شد: برای اعزام تیم به تایلند بررسی‌های لازم و مکاتبات مربوطه از سوی فدراسیون صورت گرفت. مسئولان والیبال تایلند برایمان شفاف‌سازی کردند که در این اردوی تدارکاتی و تمرینی ما قرار است مقابل چه تیمی مصاف دهیم. با توجه به این مسأله و پس از بررسی‌های لازم و فنی مقرر شد که تیم 16 مرداد ماه به بانکوک اعزام شود.

صدیقی افزود: در حال حاضر ما تیمی پیدا نکردیم که بتوانیم با آنها بازی دوستانه و تدارکاتی داشته باشیم و چون نیاز مبرمی به انجام این دیدارها داشتیم بالاخره تصمیم به اعزام تیم به تایلند گرفته شد. قرار است؛ در این اعزام با توجه به آن که تیم ملی تایلند (الف) درگیر مسابقات لیگ جهانی است ما تا تیم ملی تایلند (ب) که خود را برای مسابقات کاپ آسیا آماده می‌کند بازی دوستانه داشته باشیم. چون سطح والیبال بانوان تایلند حرفه‌ای و مدرن است انجام بازی مقابل آنها می‌تواند برای ملی‌پوشان اعزامی بسیار مفید و مؤثر در آرایش تیمی و هماهنگی‌ در اجرای تاکتیک‌ها باشد.

وی تصریح کرد: ملی‌پوشان تیم ایران، بازیکنان کم‌تجربه‌ای نیستند بسیاری از آنها همان دختران والیبالیست‌ حاضر در تیم‌های ملی بزرگسالان سال‌های گذشته هستند ولی یک ورزشکار در هر مرحله‌ای برای حضور در یک تورنمنت خاص نیاز دارد که در بازی تدارکاتی حضور یافته و وضعیت فنی را بسنجد تا در ادامه کار نقاط ضعف و قوتش را در طول تمرینات برطرف کند.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان در خصوص حضور در مسابقات کاپ آسیا (AVC CUP) اظهار داشت: ما برای حضور در این رقابت‌ها مشکل خاصی نداریم، می‌رویم که بهترین بازی‌های خود را مقابل حریفان به نمایش بگذاریم. به هیچ عنوان نمی‌توانیم در این پیکارها مقام خاصی را به دست آوریم چون چهار سکوی برتر این رقابت‌ها به کشورهای چین، کره، تایلند و ژاپن که در سطح جهانی والمپیکی بازی می‌کنند، تعلق دارد.  

صدیقی تصریح کرد: شرایط کشورهای مذکور با والیبال ایران تفاوت‌های بسیار زیادی داریم ما شاهدیم که به آرامی و به تدریج قزاقستان هم به جمع این تیم‌های مدعی و قدرتمند اضافه می‌شود در حال حاضر والیبال ایران با کشورهای چین تایپه و ویتنام در نبرد است امیدوارم بتوانیم روند صعودی در مسابقات آسیایی داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار