عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین ساف، صدور بیانیه الزام آور شورای امنیت را مبنی بر پایان دادن رژیم صهیونیستی به اشغال سرزمین های فلسطینی خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو فلسطین،  صائب عریقات گفت: هرگونه مذاکره با طرف فلسطینی بی فایده خواهد بود. طبق معمول دولت بنیامین نتانیاهو از فرصت مذاکرات بهره برداری و واحد های مسکونی جدید احداث خواهد کرد. بنابراین مطلوب در شرایط کنونی این است که شورای امنیت سازمان ملل متحد بیانیه الزام آوری را مبنی بر پایان اشغالگری اسراییل صادر کند.

عریقات افزود: جامعه بین المللی باید کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد و باید زمانی را برای پایان اشغالگری اسراییل تعیین کند.

وی هدف از تجاوز نظامی اسراییل به غزه را نابود کردن طرح وحدت فلسطینی و ناکام گذاشتن طرح تشکیل کشور مستقل فلسطینی توصیف کرد.

این عضو ساف بر ضرورت تعمیق و تحکیم وحدت فلسطینی و تلاش برای پویا کردن سازمان آزادیبخش فلسطین و اجرای همه موافقتنامه های امضا شده در قاهره و دوحه در خصوصبه پایان شکاف و اختلاف فلسطینی تاکید کرد.

عریقات خاطرنشان کرد محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به زودی و در دیدار با مقامات برخی از کشورها و سازمان های بین المللی موضوع پیگیری محاکمه و مجازات اسراییل به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در حق مردم غزه را بررسی می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار