سازمان ملل متحد تمدید آتش بس بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس را به منظور فراهم کردن شرایط کمک رسانی به فلسطینی های ساکن غزه خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جیمز راولی، هماهنگ کننده عملیات بشر دوستانه سازمان ملل متحد در نوار غزه در چند ساعت به پایان آتش بس در بیانیه ای اعلام کرد  آتش بس 72 ساعته بین اسرائیل و گروه های فلسطینی که از پنجم اوت شروع شد باید ادامه یابد .

وی افزود:‌  ما حالا و در طولانی مدت باید عملیات بشر دوستانه را برای پاسخ گویی به نیازهای ساکنان غزه هر چه سریع تر افزایش دهیم. اما برای انجام این کار به توقف خشونت ها به مدت طولانی نیاز داریم .

آتش بس 72 ساعته که به چهار هفته مناقشه مرگبار بین اسرائیل و حماس در نوار غزه پایان داد روز جمعه ساعت پنج صبح به وقت گرینویچ به پایان می رسد.

این مناقشه به کشته شدن 1886 فلسطینی منجر شده است.

پنجشنبه شب تنش بین دو طرف تشدید شد و نگرانی را از شروع دوباره خصومت ها افزیش داد.

فلسطینی ها، اسرائیل را به « مانع تراشی » در آخرین مذاکرات برای تمدید آتش بس متهم کردند.

حدود 520 هزار فلسطینی که بر اثر این درگیری ها آواره شدند به خانه های خود برگشتند اما بر اساس بیانیه ای که سازمان ملل متحد منتشر کرد بیش از 65 هزار نفر جایی برای زندگی کردن ندارند و بیش از 10 هزار خانه یا آپارتمان خسارت دیده یا تخریب شده است.
سازمان ملل همچنین از خسارت دیدن و تخریب کلی زیر ساخت ها به ویژه شبکه آب و بهداشت عمومی، خطوط برق و نیروگاه غزه خبر داده است.

دهها تاسیسات پزشکی و مدارس نیز خسارت دیده اند.

جیمز راولی اعلام کرد سازمان های بشر دوستانه در دو روز اخیر بین صدها هزار نفر آذوقه توزیع کردند و تعمیر شبکه آب رسانی در حال انجام است.

وی همچنین لغو کامل محاصره غزه را خواستار شد و اعلام کرد بدون آن فلسطینی های ساکن غزه همچنان از زندگی عادی محروم خواهند ماند و تلاش های گسترده برای بازسازی که در این مقطع ضرروی به نظر می رسد، غیر ممکن خواهد بود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار