سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش از دستیابی داعش بر بزرگترین سد عراق در شمال موصل به شدت نگران است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ "ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تأیید ضمنی شکست نیروهای پیشمرگه در شمال موصل و دستیابی داعش بر بزرگترین سد عراق، اظهار داشت که این کشور از کنترل عناصر داعش بر منابع آبی اصلی عراق به شدت نگران است.
 
گروهک تروریستی بعثی تکفیری داعش از اواخر خرداد ماه گذشته بخش‌هایی از موصل در شمال عراق را به کنترل خود در آوردند. این گروه تروریستی در ادامه به کرکوک، صلاح الدین، و دیالی و مناطق دیگری حمله ور شد و شمار زیادی از شهروندان این منطقه را به قتل رساند. این گروه تروریستی امروز نیز شهر قرقوش بزرگرترین شهر مسیحی نشین در عراق را به تصرف خود در آورد و به سمت سد موصل پیشروی‌های خود را ادامه داد. حملات این گروه موجب شده است که ده‌ها هزار تن از شهروندان عراقی ساکن شمال عراق به مناطق مجاور فرار کنند.
 
پیشتر نشریه نیویورک تایمز با بررسی اقدامات صورت گرفته ضد داعش تصریح کرده بود که استراتژی جامعی برای مقابله با این گروه وجود ندارد.

بر اساس خبر رویترز، "ویلیام برنز" که رهبری مذاکرات محرمانه میان ایران و آمریکا را برعهده داشت و در نهایت این مذاکرات به توافق هسته‌ای موقت منجر شد قصد دارد در ماه اکتبر اعلام بازنشستگی کند.

گفته می‌شود "جیک سالیوان" نیز که در مذاکرات محرمانه حضور داشته قصد دارد به عنوان استاد به دانشکده حقوق این دانشگاه پیوسته و به عنوان یکی از اعضای ارشد مشغول به کار شود.

اما "ماری هارف" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد برنز و سولیوان پس از کناره گیری از سمت‌های کنونی در مذاکرات هسته‌ای با ایران مشارکت خواهند داشت.

وی همچنین اعلام کرد ایران و گروه 1+5 پیش از نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار خواهند کرد. محل این دیدار هنوز مشخص نشده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: ماری هارف ، آمریکا ، داعش ، سد ، موصل ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار