مدیرسازمان انتقال خون قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون مراجعه کنندگان برای اهدای خون ۱۵ هزار و۲۲۵ نفرند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۷۱ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛علی اکبر کیانی قزوین اظهار کرد:آمار مراجعه کنندگان برای اهدای خون از اول سال 93 تاکنون 15 هزار و225 نفر که از این تعداد 11 هزار و 271 نفر موفق به اهدای خون شده اند که پنج هزار و 8695 نفر اهداکننده مستمرو 653 نفر بانوان بوده اند.


مدیر سازمان انتقال خون قزوین افزود: تعداد مراجعه کنندگان اهدای خون در ماه مبارک رمضان دوهزار و 956 نفر که از این تعداد دو هزار و 161 نفرموفق به اهدای خون شده اند.


وی تصریح کرد: 120 نفر از بانوان نیز در انتقال خون مشارکت داشته اند که تعداد هزار و 804 واحد خون نیز بین مراکز درمانی توزیع گردیده است و 24 نفر نیز اقدام به اهدای پلاکت نموده اند که نسبت به سال 92 حدود 10 درصد رشد داشته است.


کیانی عنوان کرد: تامین نیاز 100 درصد مراکز درمانی و بیماران به خون و فرآورده های خونی، افزایش آمار پلاکت فرزیس و کیسه های فیلتر دار جهت بیماران تالاسمی، تقدیم لوح و پلاک مخصوص به گروه های نادر شناسایی شده در استان جهت تامین نیاز احتمالی این عزیزان به خون در مواقع اورژانسی را می توان از برنامه های دیگر سازمان انتقال خون نام برد.


وی درباره اهم فعالیت های انجام شده در هفته انتقال خون اظهار
کرد: ارسال پیام تبریک به اهداکنندگان از طریق پیام کوتاه، قرعه کشی بین اهداکنندگان خون در روز 9 مرداد و اهدای کادو به آنان، اعزام کارشناس به مراکز تجمعی و مساجد جهت اطلاع رسانی و تبلیغ اهدای خون در بین بانوان از برنامه های انجام شده سازمان انتقال خون است.



انتهای پیام/
برچسب ها: قزوین ، اهدا ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.