یک نویسنده:

امیدوارم مشکل تعطیلی جشنواره‌های معتبر خصوصی حل شود

بهاره ارشد ریاحی نویسنده گفت: جشنواره‌های داستانی در کشف استعدادهای جوان موثرهستند.

بهاره ارشد ریاحی نویسنده در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره داستانی که با حضور داوران حرفه‌ای برگزار می‌شوند، تاثیر به سزایی در کشف استعدادهای جوان و به خصوص خود آگاهی نویسنده به توانایی‌های نوشتاری خودش دارد.

وی در خصوص داوری این جشنواره‌ها بیان کرد: هنجارهای به روز ادبیات و گاهی سلیقه فردی داوران در بررسی داستان‌ها بی‌تاثیر نیست، ولی خوشبختانه تاثیرات منفی در جشنواره‌هایی که همت و تعهد خودجوش نویسندگان و هنردوستان شکل گرفته کمتر دیده می‌شود.

ارشد ریاحی تصریح کرد: جشنواره‌های محدودی که توسط دولت حمایت مالی و معنوی می‌شوند، اکثر محدودیت موضوع و محتوا دارند و گاهی مناسبتی هستند و زمانی جشنواره‌های خصوصی شکل می‌گیرند که نویسندگان از کمک‌های مالی دولت برای داشتن جایزه مستقل با موضوع آزاد ناامید می‌شوند.

این نویسنده همچنین افزود: در حلقه‌ نویسندگانی که فعالیت مستمری در حوزه ادبیات مطبوعات دارند معمولا دید مثبتی نسبت به کیفیت برگزاری بعضی از جوایز ادبی ندارند، شاید به سبب نگاه خاص ایدئولوژیک غالب بر داوری و سفارشی بودن آنها است.

وی در خصوص تعطیل شدن جشنواره‌های خصوصی تاکید کرد: بی‌شک این جشنواره‌ها که با حمایت مستمر بزرگان ادبیات و نویسندگان با تجربه طی سالیان دراز انجام شده نیاز به حمایت بخش دولتی و تامین مالی دارند و تا زمانی که جوایز معتبر حتی امکان داشتن مکانی آبرومند و مجوزهای لازم را برای برپایی مراسم اختتامیه و اهدای جوایز ندارند، شاهد بی‌انگیزگی برگزار کنندگان حامیان این جوایز و از دست دادن انگیزه و پشتیبانی آنهار خواهیم بود.

ارشد ریاحی خاطر نشان کرد: به عنوان عضو کوچکی از جامعه ادبی معتبر خصوصی حل شود و شاهد برگزاری مجدد آنها باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار