اسکلت پیچیده شده در حصیر ، اکتشاف تازه باستان‌شناسان مکزیکی

باستان‌شناسان مکزیکی موفق به پیدا کردن نمونه‌ای جدید از اسکلت انسانی مربوط به دوره پیش از شکل گیری آمریکای لاتین در ایالت هیدالگو درمکزیک شدند.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت دیلی: پیدا شدن استخوان‌های پیچیده شده در الیاف در یک پناهگاه صخره‌ای در قسمت شرقی سیراگردا در هیدالگوی مکزیک که متعلق به یک انسان حدوداً 20 ساله است در حوزه باستان شناسی نمونه‌ای منحصر به فرد به شمارمی‌آید چرا که تاکنون موردی مشابه آن به ثبت نرسیده است.
 
باستان شناسان، هوان منوئل تاکستل فرنان و آریانا آگیلار رومرو از موسسه ملی باستان شناسی و تاریخ ( INAH) به اطلاع می رسانند که پس از اطلاع ساکنین این شهر از وجود این اسکلت آنها خود به این منطقه سفر کردند و پس از بررسی اجمالی متوجه شدند که این نمونه به دوره قبل از شکل گیری آمریکای لاتین باز می‌گردد.

تاکستل فرنان اضافه کرد: این استخوان‌ها متعلق به یک مومیای نیست؛ چرا که در این صورت باید مقداری از بافت او همانند پوست ، ماهیچه و تاندون‌ها دیده می شد در صورتی که اثری از آنها مشاهده نمی‌شود و تنها استخوانها به بهترین شکل خود باقی مانده‌اند.
 
متخصصان این حوزه می‌گویند: هنوز روی جمجمه مو دیده می شود و اسکلت کامل به نظر می رسد ، جمجمه، ساق‌ها، استخوان ترقوه و کتف گواه این موضوع هستند.

ولی با توجه به اینکه این اسکلت درماده‌ای مانند پارچه رنگ شده و یک حصیر پوشانده شده تا بازنگری کامل نمی توان به طور قطع درمورد آن نظر داد.

متخصصی ازمرکز INAH در هیدالگو گفت: موقعیت و طرز قرارگیری اسکلت، کفن و فضایی که اسکلت درآن قرارگرفته همه بیانگر سبک خاصی ازخاک سپاری متعلق به دوره ما قبل آمریکای لاتین است.

 وی گفت: این تنها نمونه‌ای است که تاکنون به این شکل دیده شده، بنابراین یک کشف منحصر به فرد در حوزه باستان شناسی به شمار می‌آید.

متخصصان هنوز نسبت به جنسیت این اسکلت بی اطلاع اند چرا که استخوان‌های اصلی او ( استخوانهای لگن) هنوز زیرالیاف مخفی هستند و بررسی دقیق این موضوع نیازمند افراد و تجهیزات خاصی است که با حفظ این مواد و الیاف به بررسی استخوانها بپردازند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اسکلت ، باستان ، کفن ، مکزیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار