مشاور رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران ومديركل دفتر بازرسي و مديريت عملكرد از راه اندازي سامانه الكترونيكي پاسخگويي به شكايات گمرك جمهوري اسلامي ايران خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک،عليرضا مقدسي گفت : در راستاي سياستها و تاكيدات رئيس كل گمرك ايران در صيانت از حقوق مراجعين گمرك و در اجراي ماده 25 قانون ارتقاء سلامت اداري و مقابله با فساد مبني بر مكانيزه نمودن سامانه پاسخگويي به شكايات ، اين سامانه به منظور تسريع و تسهيل در رسيدگي به شكايات با همكاري دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات در پرتال گمرك ايجاد و راه اندازي گرديد وي خاطر نشان كرد: سامانه مورد اشاره در حال حاضر قابل استفاده براي كاربران بوده و افراد مي توانند بدون مراجعه حضوري ضمن منضم كردن اسناد و مدارك و اخذ كد رهگيري ، پاسخ خود را پس از رسيدگي از همين طريق دريافت نمايند.

مديركل دفتر بازرسي و مديريت عملكرد ارتقاء وضعيت پاسخگويي در گمرك و تكريم خدمت گيرندگان ، افزايش نظارت ميداني بر نحوه ارائه خدمات گمركي ، ارزيابي كيفيت خدمات ارائه شده، مديريت اثر بخش شكايات اعم از خدمت گيرندگان وكاركنان، شناسايي نقاط آسيب پذير و مقابله با آنها در راستاي تحقق سياستهاي اقتصاد مقاومتي را از ديگر اهداف اين سامانه برشمرد. 

وی تعداد شكايات واصله ازسامانه بازرسي كل كشور، سامانه ارتباطي مردم ودولت ( سامد) ، بازرسي وزارت امور اقتصادي و دارايي و ساير روشهاي وصول شكايات اعم از ايميل ، دورنگار،مراسلات پستي، تلفني و حضوري را از ابتداي سال جاري تاكنون بالغ بر 52 مورد عنوان نموده و با ياد آوري ماده 90 قانون مديريت خدمات كشوري كه مقرر داشته "كارمندان دستگاههاي اجرايي موظف مي باشند وظايف خود را با دقت، سرعت، صداقت ، امانت، گشاده رويي، انصاف و تبعيت از قوانين و مقررات عمومي و اختصاصي دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعين به طور يكسان و دستگاه ذي ربط پاسخگو باشند و هرگونه بي اعتنايي به امور مراجعين و تخلف از قوانين و مقررات عمومي ممنوع مي باشد" از مديران گمركات سراسر كشور درخواست نمود ترتيبي اتخاذ نمايند تا براساس وظايف و اختيارات قانوني و با در نظر داشتن مقررات در پاسخگويي به مراجعين اهتمام بيشتري معمول شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: گمرک ، صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار