رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: میانگین تحصیل در کشورمان 7.5 سال است که رشد آن در جهان 11 است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، باقر زاده رئیس سازمان نهضت سودآموزی در هفتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: امروز 34 سال و 7 ماه و 9 روز از پیام رهبر انقلاب در هفتم دی ما سال 58 گذشته که آن زمان خطاب به همه‌ی مردم پیامی را صادر کرد و قرار شد جلوتر از بهداشت و مسکن به بحث آموزش توجه ویژه‌ای شود.

وی در ادامه افزود: امام راحل ده سال زودتر از مجامع بین الملل به موضوع آموزش توجه کرده که طبق آن زمان 50 درصد از مردم خواندن و نوشتن نمی‌دانستند.

باقر زاده با اشاره به سرشماری نفوذ مسکن که در سال 90 انجام شد، گفت: در این سر شماری در مورد بحث سواد آموزی 9 میلیون و 700 نفر در گروه سنی بالای 6 سال فاقد تحصیل بودند که از این آمار 3 میلیون و 800 هزار نفر زیر 50 سال هستند.

وی افزود: میزان طول عمر و امید به زندگی افراد تحصیل کرده در سطح راهنمایی و بالاتر به طور میانگین یک دهه از افراد بی سواد است.

رئیس نهضت سواد آموزی در خصوص وضعیت اقتصادی افراد تحصیل کرده اظهار داشت: افراد با سواد 30 درصد درآمدشان بیشتر از افراد بیسواد است.

وی با اشاره به جایگاه کشورمان در دنیا از نظر بحث سود آموزی اذعان داشت: از نظر بحث سود آموزی و امید به تحصیل، جایگاهمان در دنیا چندان مساعد نیست و الان میانگین تحصیل در کشورمان 7.5 است که رشد آن در جهان 111 است.

باقر زاده در ادامه بیان داشت: مسئله‌ی زیست محیطی و حاشیه نشینی یک دغدغه‌ای که پژوهش‌ها نشان داده که کسانی که تحصیلات بالاتری دارند، خسارت کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند.

وی در هفتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: در بسیاری از کشورها متولی آموزش،شهرداری‌ها و شوراها هستند.

رئیس نهضت سواد آموزی افزود: منابع سود آموزی در سال 93 ، 24 درصد افزایش داشته و به ازای با سود کردن هر نفر میانگین 600 هزار تومان هزینه می‌شود.

باقر زاده تصریح کرد: افراد بالای 50 سال در اولویت با سواد کردن نیستند و گروه سنی ویژه افراد ده تا بیست سال هستند.

وی خاطرنشان کرد: 75 هزار نفر نوجوان ده تا بیست ساله از نعمت سواد محروم هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار