وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر به استان چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای اداری شهرستان بروجن حضور به هم رساند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،  سید حسن هاشمی با ابلاغ سلام رئیس جمهور به همه اهالی شهرستان بروجن، گفت: تلاش همه مسئولین و تک تک کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات شایسته به مردم قابل تقدیر است.

وزیر بهداشت گفت: تمام تلاش دولت تدبیر و امید در راه پیشرفت کشور انجام می شود.

وی با اشاره به 25 مردادماه، اولین سالروز تشکیل دولت یازدهم اذعان داشت: آرامش ایجاد شده در کشور مدیون تلاش مدیران ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم می باشد و دولت نیز از هیچ کوششی برای ارتقاء سطح رفاه و آسایش مردم و تامین نیازهای اساسی آنان دریغ نخواهد کرد.

هاشمی، به موفقیت بزرگ دانشگاه در اجرای برنامه تحول نظام سلامت  اشاره کرد و افزود: حمایت مردم از برنامه های دولت و همراهی آنان با دانشگاه موجب دلگرمی همه خدمتگزاران نظام است.

وزیر بهداشت بر تسریع روند احداث بیمارستان بروجن تاکید کرد و اظهار داشت: بهره برداری از این مرکز درمانی موجب ارتقاء خدمات و افزایش رضایمتندی مردم می شود.

 هاشمی اضافه کرد: تاکید ما بر تسریع روند کلیه پروژه های نا تمام حوزه بهداشت و درمان است و این امر نیازمند حمایت مسئولین ارشد استانی, نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همه مردم محترم استان چهارمحال و بختیاری است.

وی، در خصوص پیگیری و مساعدت در احداث ساختمان دانشکده پرستاری بروجن قول مساعد داد و جهت ارائه مجوزهای لازم اعلام آمادگی کرد.

براساس این گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حضور وزیر بهداشت به استان و توجه ویژه ایشان به حوزه سلامت گفت: وزیر بهداشت از جمله وزرای تلاشگر و از افتخارات دولت تدبیر و امید است.

مرتضی هاشم زاده از اجرای برنامه تحول نظام سلامت تشکر کرد و این اقدام دولت را اقدامی موثر در جهت کاهش درد و رنج بیماران و خانواده های آنان دانست و افزود: مدت ها بود همه منتظر ایجاد این تحول مثبت در نظام سلامت بودیم.

وی اضافه کرد: به همت مسئولین امروز بیماران به جز درد و رنج بیماری، دغذغه آنچنانی برای پرداخت هزینه های بستری ندارند و این امر موجب افزایش رضایتمندی قابل توجهی در همه اقشار به ویژه اقشار محروم و کمتر برخوردار شده است.

وی با اشاره به قدمت بالای ساختمان های مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان بروجن بر ضرورت بهسازی و ساخت مراکز جدید تاکید کرد.

دکتر هاشم زاده گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن از جمله این مراکز است که ساختمان جدید آن با 40 درصد پیشرفت فیزیکی، نیازمند تامین اعتبار لازم بود که با عنایت وزیر بهداشت اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال جهت تکمیل آن اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد همچنین از کمک 80 میلیارد ریالی وزیر بهداشت در چند ماه گذشته ایشان به استان خبر داد و افزود: اختصاص این اعتبار برای تکمیل تعدادی از پروژه های نیمه تمام دانشگاه کمک کننده خواهد بود که جای تقدیر فراوان دارد.

احداث 40 خانه بهداشت در قالب اجرای برنامه تحول نظام بهداشتی از دیگر خبر های این مقام مسئول در جلسه شورای اداری شهرستان بروجن بود.

هاشم زاده افزود: از این تعداد 6 خانه بهداشت در شهرستان بروجن احداث می شود.

به گفته وی، 50 درصد هزینه احداث این خانه بهداشت ها از طرف وزارت بهداشت تامین شده است .

وی گفت: تخصیص اعتبار 55 میلیارد ریالی وزیر بهداشت برای تکمیل پروژه بیمارستان 220 تختخوابی بروجن از دیگر کمک های ایشان به دانشگاه بود که مبلغ 20 میلیارد آن طی سفر گذشته پرداخت شده است.

 هاشم زاده گفت: نماینده مردم شهرستان بروجن نیز در همین راستا مبلغ 20 میلیارد ریال به دانشگاه کمک داشتند و امیدوار هستیم با تامین اعتبار مورد نیاز مابقی سال آینده این مرکز درمانی به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول در خصوص گسترش فعالیت های آموزشی دانشگاه اظهار داشت: توسعه دانشکده و رشته ها، برنامه های دانشگاه می باشد که نیازمند عنایت ویژه مسئولین وزارت بهداشت است.

نماینده مردم شهرستان بروجن نیز در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم به وزیر بهداشت وی را از جمله وزرای مقبول مجلس و مورد احترام نظام عنوان کرد.

امیر عباس سلطانی با اشاره به برخی مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان بروجن گفت: پزشکان، پرستاران و کلیه کادر بهداشت و درمانی شهرستان برای ارائه خدمات به مردم تلاش شبانه روزی و قابل تقدیری دارند.

وی از اختصاص 2هکتار زمین برای احداث ساختمان دانشکده پرستاری بروجن خبر داد و گفت: یکی از خیرین محترم حوزه سلامت، مبلغ 50 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه کمک کرده اند و تحقق این پروژه پیگیری و مساعدت مسئولین را می طلبد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.