آرایش نتیجه خود زشت پنداریست

امروزه آرایش کردن بخش جدایی ناپذیر زندگی بعضی از زنان و دختران جوان ایرانی شده و بی‌جهت نیست که ایران مقام هفتم دنیا در مصرف لوازم آرایشی را به خود اختصاص داده است

 اکرم عسگری روان‌شناس و مشاوره‌ خانواده در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: بسیاری از خانم‌ها دوست دارند به خودشان برسند و از نظر زیبایی هیچ کمبو‌د‌ی نداشته باشند. به عقیده‌ روانشناسان کسانی که آرایش‌های غلیظ می‌کنند یا جراحی‌های مختلف با هدف زیباتر شدن انجام می‌ دهند دوست دارند در کانون توجه باشند.

وی ادامه داد: یک سری خلأ‌های عاطفی- احساسی محبت، نداشتن توجه از سوی خانواده‌ و همسر باعث می‌شود تا آن خانم موجودیت خودش را به نحوی نشان بدهد و به بگوید که من هستم.

عسگری تصریح کرد:‌ بر اساس مشاهدات و پژوهش‌هایی که در این زمینه شده، مهمترین علت این  است که خانم‌ها فقط صورتشان بیرون است و عده‌ای دیگر اعتقاد دارند چون فرصت‌های دیگری در اختیار زنان و دختران نیست، آن‌ها در خیابان‌ها و معابر آرایش خود را به نمایش می‌گذارند.

این روانشناس علت گرایش بعضی از خانم‌ها به آرایش بیش از حد دختران و زنان، توهم خود زشت پنداری است، بنابر  این برخی از زنان و  دختران تصور می‌کنند با آرایش زیاد معایب چهره‌شان پوشیده می‌شود، در حالی که 85درصد لوازم آرایش موجود در بازار ایران تقلبی است و کشور ما  در مصرف لوازم آرایش، مقام هفتم دنیا و در آسیا مقام دوم را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: انجام آرایش‌های غلیظ تبعات منفی هم دارد. اولین اتفاقی که می‌افتد این  است که ارضای نیاز کاذبش باعث می‌شود تا نیاز او به سادگی و موفقیت با مشکل مواجه شود. یعنی در دوران نوجوانی باید یک چیزی خلق کنند و سبب بروز تحولی در پدیده‌ها شود اما به جایش با آرایش کردن بیش از حد، خودش را از هدف اصلی که همان موفقیت است دور می‌کند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: آرایش ، دختران ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار