مدیرکل گمرک سهلان گفت: بیش از 71 هزار و 859 تن انواع کالا به ارزش 100 میلیون و 907 هزار و 451 دلار در چهار ماهه نخست سالجاری از طریق این گمرک به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عباس زاده با بیان اینکه در این مدت دو هزار و 209 فقره اظهارنامه مالیاتی صادر شده است، افزود: این میزان صادرات از نظر وزن 23 درصد و از نظر ارزش چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی عمده کالاهای صادراتی را دارو، گاز بوتادین، پلی اتیلن سنگین، آسیل، پلی استایرن، اکریلو نیتریل، چرم مصنوعی، شکلات مغزدار و بیسکویت، رب گوجه فرهنگی، اسلاک واکس، قطعات چدنی نشکن، دوده کربن و مربای هویج اعلام کرد.

عباس زاده اظهار کرد: بیشترین مقصد کالاهای صادر شده از گمرک سهلان را کشورهای ترکیه، عراق، آذربایجان، افغانستان، ایتالیا، روسیه، ارمنستان، چین، پاکستان، تاجیکستان، بلغارستان، گرجستان، ازبکستان و سوریه است.

وی یادآوری کرد: در این مدت بیش از 63 هزار و 537 تن کالا به ارزش 156 میلیون و 670 هزار و 634 میلیون دلار نیز از طریق این گمرک وارد کشور شد که از نظر وزن پنج درصد کاهش و از نظر ارزش چهار درصد افزایش داشت.

مدیرکل گمرک سهلان مهمترین کالاهای وارداتی از طریق این گمرک را واگن مسافربری، کود سوپرفسفات، دانه کاکائو، لکوموتیو برقی، قطعات تراکتور، کاغذ بسته بندی، گلوکز مایع، ام.دی.اف خام، قسمتی از خط تولید آب میوه طبیعی کنستانتره، کاغذ مومی، کاغذ فاکس، کره کاکائو و روغن معدنی عنوان کرد.

وی افزود: مبداء بیشتر این کالاها کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، آلمان، چین، هند، جمهوری کره، ارمنستان، لهستان، ایتالیا، یوگوسلاوی، تایوان، کانادا و اتریش است.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: صادرات ، کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.