مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از به بهره‌برداری رسیدن بوستان ایرانیان در سال 95 خبر داد.

 علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرهنگی و اجتماعی بودن این پروژه گفت: بوستان ایرانیان بوستانی سرگرم کننده و دارای جاذبه‌های گردشگری است که در بستر طبیعت به ظهور می‌رسد.

وی با اشاره به اهداف این پروژه افزود: تصاویر مکانی مناسب با کاربری تاریخی،‌فرهنگی و تفرجگاهی در محدوده شهر تهران به صورتی که شهروندان ضمن برخورداری از امکانات تفریحی و تفرجگاهی و اغنای صحیح اوقات فراغت،‌با سنت‌ها و ارزش‌های گوناگون کشور آشنا شده و آگاهی آنان نسبت به فرهنگ ویژه مناطق ایران اسلامی افزایش و ارتقا یابد.

وی عنوان کرد: با توجه به کاربری‌های مورد نیاز در این بوستان، می‌توان آن را در شمار پارک موزه‌ها دانسته  و به بیان دیگر پارک موزه ملی هم نامگذاری کرد که در عین حال از خصوصیات و امکانات پارک‌های تفریحی و عمومی نیز برخوردار است.

مختاری همچنین یادآور شد: سایت بوستان در زمینی در محل کوره های آجرپزی به مساحت تقریبی 40 هکتار واقع در منطقه 19 شهر تهران و در حدفاصل بزرگراه آزادگان و بلوار شقایق و در مجاورت بوستان دانش و طبیعت و بافت شهری مسکونی ضعیف و فرسوده واقع شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: فاز اول احداث بوستان ایرانیان در مرداد ماه سال جاری شروع شده و در عرض دو سال به بهره‌ برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار