شیراز/

ايمن سازي خطوط لوله نفت فارس

ایمن سازی خطوط لوله نفت فارس با تلاش متخصصان با موفقیت به پایان رسید .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیس واحد مهنـدسی تعمیـرات خط خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس گفت : به منظور افـزایش ایـمنی خط و بالا بردن ضریب ایمنی انتقال، واحدهای مهندسی تعمیرات و خوردگی فلزات منطقه به تعویض پوشش و ترمیم نقاط خوردگی اقدام کردند.

فرهاد یزدانی با اشاره به اینکه این عملیات اجرایی در محدوه کیلومتر92 تا 98 انجام شد افزود: در این عملیات عمق لوله انتقال نیز 2 متر پایین رفت تا از آسیب های طبیعی در امان باشد.

یزدانی بیان کرد: این عملیات به وسیله جوشکاری، نصب نیم لوله انجام شده است.

وی ادامه داد: منطقه اشکان در شهر نورآباد فارس یکی از پر ازدحام ترین مناطق حومه شهری است و ایمن سازی خط این منطقه اهمیت فراوانی دارد .

منطقه فارس به عنوان یکی از مناطق تابعه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از سال 1352 فعالیت خود را در دو بخش خدمات انتقال نفت و خدمات مخابراتی آغاز کرده است.

این منطقه در جنوب شهر شیراز واقع شده و وظیفه برنامه‌ریزی، کنترل و اجرای عملیات و پشتیبانی از مراکز انتقال نفت، مسیر خط و ایستگاه‌های مخابراتی این مرکز را به عهده دارد.

منطقه فارس نفت‌خام را پس از دریافت از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بهره‌گیری از 3 مرکز انتقال نفت و یک تاسیسات انتهایی با طی مسیری صعب‌العبور به طول 228 کیلومتر (قدیم ) 223 کیلومتر (جدید) با خط لوله10 اینچی به شرکت پالایش نفت شیراز منتقل می‌کند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ایمن سازی ، خطوط ، لوله ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.