مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان با اشاره به بهره مندی عموم مردم از برکات معنوی قرآن از برگزاری 120 جلسه قرآنی چلچراغ در شهرستان های بم و نرماشیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، حجت الاسلام سید جواد موسوی ، در جلسه شورای تعیین محتوای چلچراغ که با حضور تعدادی از فعالان قرآنی استان کرمان، برگزار شد ، با اعلام اینکه چلچراغ طرحی برای توسعه و ارتقای فرهنگ قرآن خوانی عمومی است، گفت: این طرح مردم محور است و توسعه جلسات خانگی قرائت قرآن در سطح شهرها و روستاها را مد نظر دارد.

وی با بیان اینکه قرآن بحر عمیقی است که برای همه مسائل روز جامعه مطلب دارد ، بر ترویج فرهنگ قرائت قرآن به عنوان پیش نیاز درک مفاهیم قرآن و عمل به این کلام نورانی تاکید کرد.

حجت الاسلام موسوی با اعلام اینکه از آغاز پیشنهاد طرح توسط صدا و سیمای کرمان و تصویب آن در شورای عالی قرآن استان کرمان، استقبال خوبی از چلچراغ شده است، افزود: این طرح سعی بر برگزاری جلسات جدید قرآنی به ساده ترین شکل ممکن و البته تهیه محتوا و آموزش در آینده دارد.

وی از راه اندازی دو طرح چلچراغ قرآنی در شهرستان بم و یک چلچراغ قرآنی در شهرستان نرماشیر خبر داد و خاطرنشان کرد: هر چلچراغ شامل چهل جلسه قرآنی می شود که در مجموع در هفته جاری به همت ائمه جمعه این شهرستان ها 120 جلسه قرآنی جدید برگزار شد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان با بیان اینکه این طرح به زودی در سایر شهرستان های استان نیز اجرایی می شود، تصریح کرد: محوریت در این طرح با ائمه جمعه است و در نقطه شروع ، حرکت خوب و امیدوار کننده ای را شاهد بودیم.

وی با اشاره به تشکیل شورای تعیین محتوای چلچراغ، یادآور شد: به زودی جزوه آموزشی و محتوایی چلچراغ برای استفاده در جلسات و استفاده از یک روش آموزشی هماهنگ در اختیار شرکت کنندگان در طرح قرار می گیرد.

حجت الاسلام موسوی گفت: این طرح در سطح استان با عنوان کانون مرکزی طرح چلچراغ فعالیت خواهد کرد و در هر شهرستان نیز فعالیت ها با عنوان کانون چلچراغ آن شهرستان متمرکز خواهد بود/ش/ن.


برچسب ها: جلسه ، قرآنی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.