دبیر حمایت از سلامت و بهداشت روانی جامعه گفت: شکل گیری هویت و الگوبرداری و مراحل تکامل فکی نوجوان، مقدار زیادی وابسته به رسانه می باشد.

 ناصر قاسم زاده، دبیر انجمن حمایت از سلامت و بهداشت روان جامعه در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به اینکه نوجوانی سن شکل گیری هویت و الگو برداری و مراحل تکامل فکری فرد است، تاثیر رسانه دیداری و شنیداری بر شکل گیری رفتار مهم است.
 
وی افزود: به همین دلیل در کشورهای پیشرفته شاهد علائم خاص برای فیلمهای مختص گروه سنی خاص هستیم.
 
قاسم زاده عنوان کرد: در مطبوعات، به خصوص مطبوعات زرد که محل جولان اخبار استرس زا و اضطراب زا است اخبار غلط و وحشت آوری پخش می شود و از آنجا که نوجوانان به دلیل هیجان طلبی سراغ چنین خبرهایی می روند بر ذهن و ضمیر ناخودآگاه آنها تاثیر مخربی می گذارد.
 
این جامعه شناس در رابطه با دیگر تاثیرات رسانه بیان کرد: برخی نوجوانها پتانسیل بروز خشم و عصبانیت از طریق جرم و جنایت را دارند که گاهی با دیدن یک فیلم، خوان یک خبر دچار سقوط در آسیب های اجتماعی می شود.
 
وی با اشاره به اینکه دوره‌ی نوجوانی رسانه از عوامل تاثیر گزار در رشد شخصیت است گفت: نقش نظارتی والدین در این موضوع اجتناب ناپذیر است و در کنار داشتن رسانه‌ی سالم و پویا والدین نیز باید نقش خود را به طور صحیح ایفا کند.
 
قاسم زاده در پایان اذعان کرد: شورای سیاست گذاری رسانه ای اگر به طور جامع و کامل به وظایف خود عمل کند به زودی شاهد رشد سالم و عالی جامعه و همچنین کاهش آسیب اجتماعی خواهیم بود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کنترل ، تلویزیون ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار