تجارت در هفته ای که گذشت

عدم توجه به منابع هدفمندی یارانه ها در بسته خروج از رکود/واریز 90 درصد وجوه گندم به حساب کشاورزان/نحوه پذیرش ارزش صادراتی کالاها اعلام شد

بررسی بسته سیاستی خروج غیر تورمی از رکود به دست فعالان بخش خصوصی و اعلام نحوه پذیرش ارزش صادراتی کالاها از مهمترین رویداد های حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بررسی بسته سیاستی خروج غیر تورمی از رکود به دست فعالان بخش خصوصی از مهمترین رویداد های حوزه تجارت در هفته گذشته است.

فرسودگی و کمبود ناوگان از مهمترین مشکلات بخش حمل و نقل
عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: فرسودگی و کمبود ناوگان حمل و نقل از مهمترین معضلات این بخش است.


گمرک ایران در بخشنامه ای نحوه پذیرش ارزش صادراتی کالاهارا اعلام کرد .


قیمت میوه از باغ تا میادین تره بار و حتی مغازه های سطح شهربسیار متفاوت است بطوریکه میوه از باغدار به یک قیمت ناچیز خریداری و در میادین میوه و تره بار نیز به یک قیمت دیگر به فروش می رسد.این تفاوت وقتی چشمگیر می شود که با گشتی در سطح شهر از مغازه های مناطق شمالی تا مرکزی و جنوبی شاهد تفاوت 100 درصدی قیمت میوه هستیم.


دبیر اجلاس بین‌المللی ایران و عراق از رونمایی نشان ملی تجاری ایران و عراق در اجلاس بین‌المللی ایران و عراق خبر داد.


مراكز خريد تضميني گندم، تاكنون 6 ميليون تن گندم از كشاورزان در 31 استان خريداري كرده‌اند كه اين مقدار، يك ميليون و 200 هزار تن نسبت به كل خريد پايان فصل سال گذشته افزايش داشته و مبالغ پرداختي به كشاورزان نيز 15 هزار ميليارد ريال بيشتر از سال گذشته مي باشد.


رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران از تشکیل کارگروه ویژه بررسی بسته خروج از رکود تورمی دولت توسط بخش خصوصی خبر داد.




صبح امروز بسته خروج از رکود تورمی دولت توسط فعالان بخش خصوصی مورد بررسی و نقد قرار گرفت.

براساس آمار گمرک در فصل بهار 5/166 تن ابریشم به ارزش چهار میلیون و 16 هزار دلار به کشور وارد شد.

صنعت مبلمان یک صنعت اشتغالزا و زود بازده است که توجه به این بخش می‌تواند در اقتصاد کشور تأثیرگذار باشد.



معاون تولیدات باغی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت مکانیزاسیون در بخش باغبانی گفت: مکانیزاسیون و مکانیزه کردن جزو سیاست های اصلی دولت است که با جدیت آن را پیگیری می کند.


رئیس کمیسون سرمایه‌گذاری اتاق ایران ضمن بررسی روند بازده سرمایه‌گذاری در 23 سال گذشته گفت: در 23 سال گذشته میانگین بازده بازار بورس 42 درصد، دلار 16 درصد، مسکن 20 درصد و طلا 22 درصد بوده است.




رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: تهیه ‌بسته‌ سیاستی خروج از رکود تورمی کار خوبی است که دولت انجام داده اما در زمینه‌ تحلیل منسجم از علل بروز رکود تورمی و راه‌های برون‌رفت از آن دولت با تاخیر عمل کرد.

مشاور اقتصادی رییس جمهور گفت: علت اهمیت حل رکود تورمی این است که در اقتصاد با مسئله اشتغال مواجه هستیم و اگر رکود طولانی شود اشتغال با بحران مواجه می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: هدفمندی ، یارانه ، منبع ، بسته ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار