مخالفین نتانیاهو از داخل کابینه و شهرهای صهیونیست نشین مخصوصا تل آویو و حیفا و دیگر مناطق بیت‌المقدس در حال آماده کردن کمیته تحقیق و تفحص به سبک کمیته وینوگراد(بعد از شکست های 32روزه 2006میلادی و 22روزه 2008میلادی در رابطه با حزب الله و حماس) هستند.

"سید‌هادی سیدافقهی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آتش بس 72ساعته در غزه اظهار داشت: پس از گذشت یک ماه از حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه هنوز هیچ کدام از اهداف اعلام شده توسط نخست وزیر جنایتکار و کودک‌کش این رژیم محقق نشده است.

وی ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی به دنبال برقراری آتش بس به هر شکل ممکن است، از این رو هر دو طرف به این آتش بس پایبند شدند.

کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: در حال حاضر برای اولین بار یک هیئت فلسطینی به نمایندگی از وحدت مردم فلسطین، نمایندگان مقاومت جهاد فلسطین، حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروه ها و در کنار آنها نماینده حکومت خودگردان فلسطین در قاهره حضور دارند و با واسطه حکومت مصر  بر سر مطالبات خود با رژیم صهیونیستی مذاکره می‌کنند.

سیدافقهی از مهمترین مطالبات مقاومت فلسطین در مذاکرات در پنج بند خبر داد و گفت: مهم ترین بند، رفع محاصره غزه از زمین و دریا است و مسئله دوم عدم تکرار تهاجم رژیم صهیونیستی به هر شکل ممکن است.

وی تصریح کرد:  بند سوم این مذاکرات در خصوص آزاد سازی تمام اسرا است و حکومت خودگردان با رژیم صهیونیستی این رژیم این بند را نادیده گرفت و اسرای فلسطینی را آزاد نکردند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: مسئله چهارم در این مذاکرات بازسازی و فعالیت فرودگاه، بنادر و حرکت صیاد‌های غزه در عمق بیشتری از  آبهای دریای مدیترانه است.

سید افقهی با اشاره به بند پنجم این مذاکرات مبنی بر خلع سلاح مقاومت تصریح کرد: مقاومت حماس، جهاد اسلامی ابوعلی مصطفی و سران قدس به هیچ عنوان حتی اجازه بحث خلع سلاح را نمی‌دهند و نخواهند داد چرا که شاهرگ حیاتی مقاومت مردم غزه همین سلاح‌های ناچیز در برابر ماشین‌ها و سلاح های پیشرفته و هولناک رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: هم اکنون رژیم صهیونیستی به درماندگی افتاده است، همچنین مخالفین نتانیاهو از داخل کابینه و شهرهای صهیونیست نشین مخصوصا تل آویو و حیفا و دیگر مناطق بیت‌المقدس در حال آماده کردن کمیته تحقیق و تفحص به سبک کمیته وینوگراد(بعد از شکست های 32روزه 2006میلادی و 22روزه 2008میلادی در رابطه با حزب الله و حماس) هستند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی از هر طرف محاصره و شکست‌های پی درپی اخلاقی، دیپلماتیک، بین‌المللی، نظامی، امنیتی و رسانه‌ای آنها را منزوی کرده، که سبب ایجاد ظرفیت های جدید برای مقاومت شده است.

اسیدافقهی در پایان با اظهار امیدواری برای پیروزی مقاومت فلسطین خاطر نشان کرد: با پیروزی مردم غزه و مقاومت فلسطین چهره منطقه افزون بر چهره خاورمیانه تغییر خواهد کرد و دشمن صهیونیست در محاصره و تنگنای بیشتری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار