ترقی در نشست صمیمی حزب مؤتلفه با خبرنگاران:

عدم تکیه به غرب بدون تردید بایستی حفظ شود/تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی جز با گسترش دیپلماسی ممکن نیست

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: استقلال کشورها را توهم نمی‌دانیم و معتقدیم که بدون وابستگی به غرب و شرق باید به پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف دست پیدا کرد. چرا که عرصه سیاست خارجی صحنه نبرد توانمندی‌ها و محاسبات کشورها است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا ترقی در نشست صمیمانه اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت کمیته بین‌الملل حزب متبوعش در یک دهه اخیر اظهار داشت: حزب موتلفه با تأسیس کمیته امور بین‌الملل فعالیت دیپلماسی را با هدف ارتباط با آزادی خواهان جهان به منظور حمایت از مظلومان و مبارزه با نظام سلطه و تقویت انسجام وحدت میان مسلمانان و بازسازی چهره ایران در جوامع بشری را دنبال می‌کند.  
 
وی افزود: تبادل نظر میان حزب مؤتلفه با احزاب و گروه‌های سیاسی بین‌المللی از جمله چین، تونس، مالزی، ونزوئلا و ... و امضای تفاهم نامه‌های همکاری میان احزاب سیاسی و برگزاری اجلاس اقدامات بین‌المللی از جمله اقداماتی  بوده که از سوی این کمیته در حزب به مرحله اجرا رسیده است.  
 
ترقی به عضویت حزب موتلفه در آی‌کپ اشاره و خاطر نشان کرد: کسب مسئولیت امور جوانان خاورمیانه در آی‌کپ  و عضویت در کمیته زنان این اتحادیه از توفیقاتی بوده که توانسته‌ایم به آن دست پیدا کنیم.  
 
وی ادامه داد: هشدارهای بین‌المللی نسبت به انحرافاتی که از پدیده بیداری اسلامی در برخی از کشورها همچون مصر مشاهده می‌شده و همچنین واکنش به اهانت‌های صورت گرفته نسبت به ساحات مقدس از جمله اقداماتی بوده که در بخش بین‌الملل به آن توجه ویژه داشته‌ایم.  
 
ترقی افزود: ما استقلال کشورها را توهم نمی‌دانیم و معتقدیم که بدون وابستگی به غرب و شرق باید به پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف دست پیدا کرد. چرا که عرصه سیاست خارجی صحنه نبرد توانمندی‌ها و محاسبات کشورها است.  
 
وی با بیان اینکه ما ساختار فعلی سازمان ملل را با توجه به موضع وابسته آن که در خدمت سیاست‌های توسعه طلبانه آمریکاست می‌دانیم افزود: این سازمان با توجه به کارکردی که دارد در راستای احقاق حقوق ملت‌ها نیست و بایستی ساختار آن متحول شده و از زیر سلطه ابر قدرت‌های سلطه‌گر دنیا خارج شود.  
 
ترقی متأثر شدن سیاست خارجی کشور با جمهوری اسلامی را از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی دانست و گفت: عدم تکیه به غرب که سالها علیه جمهوری اسلامی و انقلاب خصومت داشته است بدون تردید بایستی حفظ شود و این در حفظ اقتدار ملی موثر است و در واقع باید سرلوحه سیاست خارجی کشور باشد.  
 
وی با اشاره به سیاست نرمش قهرمانانه از سوی مقام معظم رهبری افزود: بایستی اصل این سیاست پیروزی در حق ایران در فناوری صلح آمیز هسته‌ای، حفظ کشور و نقض تحریم‌های ظالمانه دشمن بر علیه ما باشد.  
 
مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی همچنین اضافه کرد: گرایش به شرق و آسیا در سیاست خارجی ما در رویکرد غرب ترجیح داده می‌شود و روابط  در حوزه‌های مختلف با کشورهای منطقه به نفع اقتصاد ما است.  
 
ترقی تأکید کرد: ما بایستی با استفاده از فرصت بیداری اسلامی و ریاست جنبش عدم تعهد و تحولات کشورهای همسایه استفاده لازم را انجام دهیم و با دیپلماسی عمومی بتوانیم برای اهداف جهانی تلاش کنیم و در این رابطه گله‌مند و معترض هستیم چرا که معتقدیم تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی جز از راه گسترش دیپلماسی عمومی و بهره بردن از تمام ظرفیت‌های نظام از جمله احزاب در این راستا ممکن نیست.  
 
وی همچنین اضافه کرد: این دیپلماسی نباید تنها متمرکز در موضوع هسته‌ای باشد ما علاوه بر اعتماد به تیم مذاکره کننده هسته‌ای معتقدیم پیشنهاد غرب در مذاکرات و تمدید 4 ماهه آن نافع کشور نیست.  

ترقی تَأکید کرد: همه جهان می‌دانند که عامل شکست مذاکرات هسته‌ای زیاده‌خواهی‌های آمریکا و دخالت اسرائیل است البته معتقد به رها کردن مذاکرات نیستیم اما هرچه زودتر بایستی از سراب مذاکرات خارج و به اقتدار داخلی توجه کنیم که به نفع کشور خواهد بود.  
 
مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیست در غزه و حمایت آمریکا از آن افزود: کشور در موضع غزه فهمید که به غرب نمی‌شود اعتماد کرد حتی در موضوع هسته‌ای نیز به این باور رسیده‌اند. 

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی به سکوت دولت‌های عربی منطقه همگام با ابر قدرت‌های غربی در مقابل تحولات غزه اشاره کرد و گفت: سکوت سازمان‌های بین‌المللی نشان داد که اسرائیل از مقاومت شکست خورده است و تنها راه پیروزی مسلح شدن سایر نیروهای فلسطین در کرانه باختری مطابق با اسرائیل است تا این کشور برای برگزاری رفراندوم و تشکیل قانون و دولت مشروع فلسطین حفظ شود.  
 
ترقی همچنین به رفتارهای برخی اصلاح‌طلبان در رابطه با موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: ما نمی‌توانیم از برخی رفتارهای اصلاح طلبان در رابطه با موضوع فلسطین بگذریم نامه خاتمی به برخی سران آمریکا در سال 2003 قول خلع سلاح حماس به آنها دست دادن خاتمی با یکی از مقامات آمریکایی در سال 2005 در مراسم تدفین پاپ ، حذف واژه‌های صهیونیستی و رژیم اشغالگر قدس از ادبیات جمهوری اسلامی ، اجرای مسائل هسته‌ای از سوی اصلاح‌طلبان در مجلس ششم، جنایت اسرائیل از فتنه 88 از مواردی است که به راحتی از ذهن ملت ما پاک نمی‌شود.  
 
وی تأکید کرد: ما معتقدیم اصلاح‌طلبان در کشور عامل انحراف از آرمان‌های انقلاب و رهبری و امام (ره) شدند که بایستی از بروز این اندیشه‌ها جلوگیری کرد.  
 
مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی کشتن زنان و کودکان مظلوم را حقوق بشر غربی دانست که نوعی فریب‌کاری است و افزود: به اعتقاد ما هم‌داستانی منافقین و برخی گروه‌های سیاسی داخل با مدعیان حقوق بشری غربی علیه ایران نمی‌تواند ما را از رسیدن به اهداف حقوق بشری ایران اسلامی بازدارد بایستی میز احزاب در دیپلماسی دولت ایجاد شود تا پیام انقلاب اسلامی به ملت‌های دیگر که مطالبه جدی همه ملت است تحقق یابد.  

انتهای پیام/
برچسب ها: حزب ، موتلفه ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار