دورهای سوم و چهارم چهل و یکمین دوره المپیاد جهانی شطرنج با حضور تیم های مردان و بانوان ایران در شهر ترومسو نروژ برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، نتایج تیم های ایران به شرح زیر است:

** مردان:

* دور سوم:

ایران 1.5 - 2.5 چک

در این دیدار احسان قائم مقامی برابر استاد بزرگ داوید ناوارا مغلوب شد و الشن مرادی از استاد بزرگ ویکتور لاژنیکا شکست خورد ، پویا ایدنی با استاد بزرگ ژبینتس هراچک مساوی کرد و اصغر گلی زاده ، استاد بزرگ ولاستیمیل بابولا را برد.همایون توفیقی در این بازی استراحت کرد.

* دور چهارم :

ایران 3.5 - 0.5 سودان

در این دیدار احسان قائم مقامی ، الشن مرادی و همایون توفیقی به ترتیب برابر سمیر ندیر ، احمد ابوزید و موایا احمد هولی به برتری رسیدند و اصفر گلی زاده برای الخاتم عبدالواهب از سودان مساوی کرد.پویا ایدنی در این بازی استراحت کرد.

تیم ایران پیش از این 4 - 0 هندوراس و 2.5 - 1.5 اسلوونی را برده بود و امروز در دور پنجم به مصاف تیم قدرتمند لیتوانی می رود.

در جدول این بخش تیم جمهوری آذربایجان با 8 امتیاز و پوئن شکنی بهتر نسبت به بلغارستان و صربستان در صدر قرار گرفت.تیم ایران با 6 امتیاز و پوئن شکنی کمتر به رده 27 صعود کرد.

** زنان:

* دور سوم:

ایران 4 - 0 بوسنی و هرزگوین

در این دیدار آتوسا پورکاشیان استاد بزرگ زنان برابر آلکساندرا دیمیتریه ویچ استاد فیده به برتری رسید ، سارا سادات خادم الشریعه استاد بزرگ زنان برابر النا بوریچ استاد بین المللی ، میترا حجازی پور استاد بین المللی برابر دیانا دنگلر استاد فیده و مینو عسگری زاده استاد فیده زنان برابر سارا یاچیموویچ به برتری رسید.غزل حکیمی فرد استاد بین المللی زنان استراحت کرد.

* دور چهارم :

ایران 3.5 - 0.5 اسلواکی

در این دیدار آتوسا پورکاشیان استاد بزرگ زنان برابر اوا رپکوفا استاد بین المللی مساوی کرد و سارا سادات خادم الشریعه استاد بزرگ زنان بر ژوژانا استوکوفا استاد بین المللی ، میترا حجازی پور استاد بین المللی بر یولیا کوچنکوفا استاد بزرگ زنان و غزل حکیمی فرد استاد بین المللی زنان بر ورونیکا گازیکوفا استاد فیده زنان به برتری رسیدند و مینو عسگری زاده استاد فیده زنان استراحت کرد.

تیم بانوان ایران پیش از این 4 - 0 جامائیکا و مقدونیه را مغلوب کرد و امروز در پنجم به مصاف تیم قدرتمند مجارستان می رود.

در جدول بخش زنان تیم چین با 8 امتیاز پوئن شکنی بهتر نسبت به اندونزی و مجارستان صدرنشین ماند و تیم ایران با 8 امتیاز در رده 5 باقی ماند.

المپیاد جهانی شطرنج در 11 دور و به روش سوئیسی برگزار خواهد شد و در بخش مردان 150 تیم از 148 کشور حضور دارند.کشور میزبان با 3 تیم در این رقابت ها شرکت کرده است.در بخش زنان نیز 136 تیم از 134 کشور شرکت کرده اند که به مانند رقابت های مردان ، نروژی ها با 3 تیم حاضر هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شطرنج ، بانوان ، مردان ، المپیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار