دریاچه ارومیه حاصل 20 سال خطای اقتصادی کشور است/ برخورد قضایی با استفاده کنندگان روغن پالم در صنایع غذایی صورت گیرد

رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست وخدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت:دریاچه ارومیه حاصل 20 سال خطای اقتصادی کشور است چرا که بخش خصوصی سودجو با ایجاد روابط غیر قانونی اقدام به حفر چاههای عمیق نموده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ،  رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در دومین اجلاس ملی مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلان شهرها و مراکز استانها که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شد ، با اشاره به تشکیل کمیسیون سلامت و محیط زیست برای نخستین بار ،  چالشهای محیط زیستی با اولویت آلودگی هوا و مواد غذایی را به عنوان مشکل نخست در کشور دانست و اظهار داشت: متاسفانه همواره شاهد اعلام شرایط اضطراری به دلیل آلودگی هوا در تهران هستیم که تمامی این موارد به واسطه‌ی عدم رعایت برخی از مسائل در کشور است.

حافظی با اشاره به اعلام رسمی وزارت بهداشت مبنی بر 2400 مرگ، 4500 بستری بیماران تنفسی و 3500 بیماری قلبی به علت آلودگی هوا سالانه در تهران ، اظهار داشت: متوجه نمودن افکار عمومی سبب فراهم نمودن مقدمات جهت رفع مشکلات خواهد شد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه امروز در تهران بسیاری از مرگها نتیجه‌ی آلودگی هوا است و این درحالی است که ستاد متوفیان در شرایط طبیعی در تهران روزانه 160 نفر است و در شرایط اضطرار به 183 نفر می‌رسد که تمامی این موارد به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم در بنزین و عدم تولید خودرو استاندارد در کشور است.

*میزان نیترات موجود در پیاز ایران 4 برابر استانداردهای جهانی است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه یکی از مسائل و مشکلات امروز را در خصوص آلودگی مواد غذایی عنوان نمود و افزود: به عنوان مثال سرانه مصرف پیاز در جهان 5 کیلو است که در کشور این رقم به  20 کیلو می‌رسد اما ترس ما از این افزایش نیست، بلکه به دلیل افزایش 4 برابری نیترات موجود در آن است.
 
رحمت‌الله حافظی با بیان اینکه باید پایش و بارگذاری مواد غذایی صورت پذیرد تا مشخص شود که مبداء ورود این مواد غذایی آلوده از چه شهر و استانی بوده تا بتوانیم آن را اصلاح و رفع نماییم، افزود: در صورت اجرای بارگذاری مواد غذایی میتوان ادعا نمود تا 2 سال آینده سلامت غذایی کشور را تامین می‌نماییم.
 
*فاصله‌ی 2 برابری استاندارد نیترات آب با استانداردهای جهانی

وی افزود: طبق گفته‌ی سازمان آب و فاضلاب کشور فرآیند تصفیه و لوله‌کشی صحیح و مطابق استاندارهای لازم است در حالی که با توجه به اعلام رقم 20 PTM  بعنوان سطح استاندارد جهانی نیترات آب در استاندارهای ما 45 است.
 
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سرطانزایی نیترات، حاصل تمامی این موارد را رتبه نخست ایران و پایین‌تر بودن سن ابتلا به سرطان به میزان 10 سال کمتر از رقم جهانی آن در کشور دانست و اظهار داشت :تمامی این موارد به این معناست که خودمان نابودی خود را رقم می‌زنیم.
 
 
*خشکی دریاچه ارومیه حاصل 20 سال خطای اقتصادی و روابط غیر قانونی بخش خصوصی بر حفر چاههای عمیق است
 
رحمت‌الله حافظی با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه حاصل 20 سال خطای اقتصادی ما است به سودجویی بخش خصوصی جهت ایجاد حفر چاههای عمیق با روابط غیر قانونی اشاره نمود و افزود: در واقع تراژدی زیست محیطی چیزی نیست که اتفاق افتاده باشد بلکه حاصل سودجویی عده‌ای در سالهای مختلف است.
 
 
* ارزش یک درخت 30 ساله به جهت تولید و اکسیژن آن به میزان 100 میلیون تومان در سال است

وی در ادامه عنوان کرد:حوزه‌ی فعالیت کمیسیون محیط زیست اجتماعی و خدماتی است و نباید به آن رنگ‌و بوی سیاسی داد چرا که ورود به جریانات سیاسی سبب مقابله‌ها و اضطرار می‌شود .

وی تصریح کرد: باید در نظر داشت حفظ باغات از ایجاد فضاهای جدید مهمتر است و همانطور که میراث فرهنگی ثبت می‌شود باید اینها نیز به عنوان میراث طبیعی ثبت گردد ، چرا که ارزش یک درخت 30 ساله به جهت تولید و اکسیژن آن به میزان 100 میلیون تومان در سال است.
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر به دنبال عدم تخریب باغات هستیم باید امکان دسترسی مردم به آن فراهم گردد .
 
حافظی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مسائل مطرح امروز در حوزه‌ی سلامت استفاده از روغن پالم در شیر آن را روغن مورد استفاده در صنعت تولید نخ عنوان کرد و افزود: این روغن نباید در تولید مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه استفاده از این روغن به دلیل ترانس بالا در صنعت مواد غذایی مجاز نیست،اظهار داشت: استفاده از آن به دلیل مسائل اقتصادی و سودجویی است و مطابق مکاتبات صورت پذیرفته با وزارت بهداشت به دلیل اهمیت مسئله در سلامت شهروندان باید برخورد قضایی با این افراد صورت پذیرد.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: شورا ، شهر ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
yjcپیگیری کن نیترات شدیدا سرطانزاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
yjcپیگیری کن نیترات شدیدا سرطانزاست
Iran (Islamic Republic of)
jafar
۲۲:۱۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
دریای خزر نزدیک به 30 مترسطح آبش از آبهای جهانی کمتره و این همه کوهستان رو پیمودن هم مشکل بزرگی برای رسوندن آب به ارومیه اس. همون طور که با دستکاری انسان ها اقلیم ارومیه رو به هم زدن با این کار اقلیم خزر هم به خطر می افته!! مورد بعد اینکه در اخبار گفته شد دریافتی امسال مالیات نسبت به سال های قبل افزایش خوبی داشته. من فکر می کنم همه مردم هم راضی هستن مالیات بیشتر از این هم بدهن و لی مواد غذایی ازجمله لبنیات و سبزیجات و میوه جات سالم دستشون برسه. خیلی از مواد غذایی که ما می خوریم هورمونی هستند و برای روح و روان و ذائقه و بر روی رفتار و فیزیک بدن تاثیر مستقیم می ذارن. مسئولان خیلی کارهای نکرده زیادی در این زمینه دارن.
Iran (Islamic Republic of)
حسین مرتضایی
۲۰:۴۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
با سلام استاد شیر محمد مرتضی اکبرایاد اب شناس سفرهای زیر زمینی ومقنی وحفار دستی وتجربی رژیم طاغوط وقناتهای علم بود ودر سال 1357هشدارهای لازم ورهنمودهای بسیار مفید وکارسازی در زمینه حفر چاه های عمیق وبرداشت اب داشت خدا رحمش کند امروز پس از گذشت سی وچندی سال به اهمیت ودقت نظر وتجربیات گران مایه او پی می بریم درمان بی ابی در هیچ نقطه ای از جهان با انتقال نه اقتصادی ونه مقرون به صرفه است .اگر مسولین وما به درستی استاد شیر محمد را درک می نمودیم وگول ظاهر شکسته وقیافه گل الود اورا نمی خوردیم .امروز هیچ دشتی از کشور نه تنها با بی ابی مواجه نمی شد که با صرف این منابع ابی توسعه پایدار ی همراه با فقر زدایی وبرچیده شدن بیکاری ومحاجرت معکوس به سمت روستاها بودیم .جمع نقطه نظرات ایشان و ایت الاه گم نام مجنون بر اساس علم اقتصاد بیان وبسیار راه گشا بود ولی هزار حیف وافسوس ودرد...خدا بیامرزدشان.مصرف صحیح ودرست علمی در حد نیاز واقعی وپیشگیری از اصرافاب تنها راه نجات مامی باشد .که برای رسیدن به این نقطه نیاز به بازنگری در امور کشاورزی وتعاونی وفنی حرفه ای وترویج کشاورزی وتامین پیش نیازهای کاشت محصول وداشت وبرداشت وبازار سازی وبازاریابی های جدید وتشکلهای نو تاسیس فراگیر برای توانمد سازی نیروهای انسانی جهت بهر برداری دانش بنیان از منابع وذخایر خدادای هستیم.....
Germany
مرتضی خاکپور
۱۵:۳۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
...

تنها راه پر آبی دریاچه ارومیه انتقال آب از دریاچه خزر ؛ طرح ماندگار من در وبلاکم است .


http://khakpour-m.blogfa.com
آخرین اخبار