رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان سنندج از واژگونی یک دستگاه تانکر حامل نفت سیاه در محور فرعی حسین آباد - دهگلان خبر داد و گفت: این تانکر بر اثر نقص فنی واژگون شد و به محیط زیست و آسفالت جاده خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج،  شهبازی گفت: این تانکر که حامل حدود 39 هزار لیتر نفت سیاه بود در این محور بر اثر نقص فنی و عمل نکردن سیستم ترمز واژگون و حدود 15 هزار لیتر از سوخت موجود در آن بر روی آسفالت جاده ریخته شد.

وی افزود: بر اثر ریختن نفت سیاه بر روی آسفالت، حدود 150 تا 200 متر از آسفالت جاده آسیب جدی دید و مسیر نیز برای حدود یک ساعت مسدود شد.وی میزان خسارت وارده شده ناشی از ریختن نفت سیاه بر روی آسفالت و همچنین هزینه های عوامل راهداری را 600 ملیون ریال ذکر کرد.

وی گفت: به محض واژگون شدن این تانکر ماشین آلات راهداری به سرعت تانکر را از مسیر خارج و عملیات بازگشایی جاده را شروع کردند و بعد از یک ساعت مسیر باز و تردد برقرار شد.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان سنندج راهکار جلوگیری از واژگونی تانکرها در محورهای استان کردستان را ارتقای سطح ایمنی جاده ها ذکر کرد و گفت: باید استاندارد جاده ها را از مشخصات راه فرعی به اصلی ارتقا دهیم و از بروز چنین حوادثی جلوگیری نماییم.

شهبازی بیان کرد: در طول سال شاهد واژگونی چندین دستگاه تانکر حامل مواد سوختی در جاده های استان کردستان هستیم که این مساله خسارات فراوانی به محیط زیست و همچنین جاده ها وارد می کند.

 
انتهای پیام/

برچسب ها: تانکر ، واژگون ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.