مدیر کارآفرینی و توانمندسازی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از برگزاری اولین نمایشگاه دستاوردهای کارآفرینان شهر تهران به همت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در بوستان قیطریه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، سید محمدرضا حجت پور با اعلام این مطلب گفت:این نمایشگاه در هفته کارآفرینی از 13 تا 19 مردادماه  در بوستان قیطریه و با حضور 70 غرفه در حال برگزاری است.

مدیر کارآفرینی و توانمندسازی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که این نمایشگاه اولین نمایشگاه دستاوردهای کارآفرینان شهر تهران است که به همت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران و با همکاری  سازمان ها و دستگاه های دیگر برگزار می شود افزود: این نمایشگاه فضای بسیار خوبی  برای  جوانانی است  که به  دنبال کسب و کار آزاد هستند.

حجت پور هدف از برپایی این نمایشگاه را  توسعه و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی  دانست و گفت: در این نمایشگاه مراحل تولید کالاها و خدمات از صفر تا صد برای بازدیدکنندگان و علاقمندان خصوصا جوانان به نمایش گذاشته می شود.

وی در ادامه با اشاره این که این نمایشگاه  هم گذر مهارت است و هم نمایشگاه دستاوردهای کارآفرینان شهر تهران تصریح کرد:ضمن این که سعی شده است  در تمام  غرفه های این نمایشگاه، مراحل تولید زنده محصولات را به نمایش بگذاریم تا علاوه بر این که جوانان با مراحل  تولید کسب و کار آشنا می شوند مورد مشاوره متخصصین و مربیان آن رشته نیز قرار گیرند.

اعطای گواهینامه گذر مهارت

به گفته حجت پور پس از پایان نمایشگاه  به افرادی که  در گذرهای مهارت، آموزش می بینند گواهینامه گذر مهارت اعطا می شود.

مدیر کارآفرینی و توانمندسازی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران  به ارائه مشاوره  رایگان تمامی  سازمان ها و دستگاه های حاضر در این نمایشگاه  در غرفه ها  اشاره کرد و گفت:این سازمان ها به کارآفرینان و یا جویندگان کسب و کار، مراحل مختلف اعطای تسهیلاتشان را مشاوره می دهند .بدین ترتیب که هر غرفه تخصصی در مورد حوزه فعالیت هایش به ارائه خدمات مشاوره رایگان به شهروندان و مراجعه کنندگان به غرفه می پردازد.

وی در ادامه به استقبال خوب کارآفرینان در اولین روز بازگشایی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت:پیش بینی می شود با برنامه های مفرح و پرنشاطی که برای شب های آینده در نظر گرفته ایم استقبال مردم  بیشتر شود.

انتقال تجربیات کارآفرینان برجسته و طراز اول کشور به کارآفرینان و جوانان

حجت پور در ادامه با بیان این که در این نمایشگاه مسابقاتی با مضمون کارآفرینی ، خلاقیت و کسب و کار برگزار می شود گفت:طبق برنامه ریزی های انجام شده از کارآفرینان برجسته و طراز اول کشور نیز دعوت شده است  تا تجربیاتشان را در اختیار کارآفرینان و جوانان بگذارند. ضمن این که جوایزی  نیز به شرکت کنندگان  این مسابقات اعطا می شود.

به گفته حجت پور غرفه های زنبورعسل، کامپیوتر و الکترونیک،رباتیک، چرم و پوست، منبت، معرق، جاجیم و گلیم، سفال، حکاکی روی شیشه و غرفه ماساژ از جمله غرفه های حاضر در این نمایشگاه هستند.

گفتنی است سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران به عنوان متولی حوزه اجتماعی شهرداری تهران و به عاملیت سازمان، حوزه اجتماعی مناطق 22 گانه تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، جهاد دانشگاهی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مرکز هدایت و حمایت از کارآفرینان علمی کشور، نشریات تخصصی حوزه کارآفرینی و کسب و کار، دانشکده  کارآفرینی، سازمان های مردم نهاد، اتحادیه صنایع دستی کشور، سازمان بسیج علمی کشور، صندوق مهر امام رضا(ع)، بانک قرض الحسنه رسالت و اداره کارآفرینی و اشتغال سازمان زندان های استان تهران؛ دستگاه هایی هستند که در این  نمایشگاه حضور دارند.

لازم به ذکر است که این نمایشگاه  در درب شمال غربی بوستان قیطریه، واقع در منطقه 1 دایر و میزبان کارآفرینان  است.
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار