معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در چهارمین گردهمایی مسئولان استانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ،فهیم، خوش فکر و اندیشمند در چارچوب ولایت فعالیت می‌کنند و این تشکیلات برای نظام یک برکت محسوب می شود و مربی تربیتی تسهیل کننده کار تشکل‌های دانش‌آموزی است.

به گزازش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در چهارمین گردهمایی مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور، گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یکی از نهادهای رسمی، قانونی و ریشه‌دار کشور است .

وی افزود: نقاط مشترک بسیاری میان معاونت پرورشی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان وجود دارد اما کار اتحادیه بسیار لذت بخش است زیرا نماینده ولی فقیه به طور مستقیم بر کارها نظارت می‌کند و اعضاء اتحادیه جزو دانش‌آموزان ناب هستند که این مهم را می‌توان در تصاویر دیدار دانش‌آموزان اتحادیه با مقام‌معظم‌رهبری به خوبی مشاهده کرد.

کفاش خاطرنشان کرد: نگاه و باور بنده بر تعدد تشکل‌های دانش‌آموزی است زیرا با افزایش تشکل‌ها ضرر نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: ما در وزارتخانه وظیفه داریم تا هماهنگی و ارتباط این تشکل‌های دانش‌آموزی را سامان دهیم و هر یک بخشی از کار تربیتی در مدارس را به دوش بکشند و ما را در این امر خطیر یاری رسانند.

کفاش در ادامه گفت:در این تشکل افراد فهیم، خوش فکر و اندیشمند فعالیت داشته و در حیطه وظایف خود توانا هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این نکته که تفاوت اتحادیه با دیگر تشکل‌ها چتر حمایتی نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری است، افزود: تشکل‌های قانونی و شناسنامه‌داری مانند اتحادیه دارای خط فکری مشخص و مسیر معین هستند.

معاون پرورشی و فرھنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: حدود 50 ھزار مربی پرورشی داریم که از حدود یک میلیون و 100 ھزار فرھنگی رقم بسیارکوچکی را شامل می‌شود و مربی پرورشی نمی‌تواند تمام بار تربیتی دانش‌آموزان را به دوش بگیرد. بنابراین ھمه ارکان و اجزا مدرسه از مدیر تا سرایدار ھمه بایستی در تربیت دانش‌آموز نقشی موثر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید در حوزه پرورشی این نگرش ایجاد شود که مربی تربیتی تسهیل کننده کار تشکل‌های دانش‌آموزی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.