در ذره‌بین این هفته سوژه‌هایی همچون سرقت جسورانه یک سارق در کلانتری و مشکلات بیمه تکمیلی جانبازان مطرح شد.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خبرنگار 20:30  در اولین سوژه‌ی خود از دزد جسوری گفت که داخل یک کلانتری به سرقت دست زده است.

سارقی که به دادگاه تحویل داده می‌شود اما جرم وی برای آقای قاضی محرز نمی‌شود و برای تحویل لوازم خود به کلانتری برگردانده می‌شود. 

به گفته‌ سرهنگ حقیقی رئیس پلیس کرج این سارق با مراجعه به محوطه‌ی پشت کلانتری اقدام به سرقت لوازم یک خودرو می‌کند که در حین سرقت توسط یکی‌از سربازان کلانتری دستگیر می‌شود و مجدداً به مراجع قضایی معرفی می‌شود.
 
خبرنگار ذره‌بین در دومین سوژه‌ی خود بعد از یک سال به سراغ کسانی رفت که در حادثه دلخراش قم – تهران جان سالم به در برده‌اند.

این آسیب‌دیدگان شکایت داشتند که پرونده‌ی عده‌ای از این افراد در یزد، عده‌ای دیگر در قم و عده‌ای نیز در اصفهان است و هزینه‌ی درمان این افراد نیز به عهده‌ی خود آنان است.

این حادثه دیدگان از دولت انتظار داشتند که چند وکیل از طرف دولت پیگیر این موضوع باشند این در حالی است که هیچ مسئولی سراغی از این افراد نگرفته اند.

نکته جالب این است که به این افراد گفته شده که بعد از مشخص شدن مقصر و تکمیل پرونده‌های پزشکی قانونی اقدام به پرداخت هزینه‌های درمانی می‌کنند.
 
ذره بین در سوژه‌ی بعدی خود از بازنشستگانی گفت که انتظار افزایش 25 درصدی حقوق داشتند ، اما خبر نداشتند که 20 درصد نیز حقوق آنها کاهش داشته است.

مصداق این موضوع یک بازنشسته شرکت پست از مجموعه وزارت ارتباطات است که تا اسفند 92 حقوق و مزایای وی کامل بوده است اما از اول امسال مزایا بدست آنان نرسیده است.

مزایایی از قبیل : عائله مندی، حق اولاد و 50 هزار تومان بن خواربار که در مجموع 200 هزار تومان بوده است.

به گفته این بازنشسته با پیگیری های وی و همکارانش مزایای خرداد پرداخت شده اما مزایای تیر به کلی قطع شده است.
 
خبرنگار 20:30 در سوژه‌ی بعدی خود به سراغ رصدخانه مراغه رفت که در سده‌های پیش محل حشر و نشر بزرگانی چون خواجه‌نصیر بوده اما این روزها چیزی شبیه کاروانسرای شاه عباس است.

جایی که روزی لایه‌های علم رصد می‌شد اما حال صداهای دیگر گوشتان را پر می‌کند.
 
خبرنگار 20:30 ددر آخرین سوژه‌ی خود از مشکلات جانبازان گفت ،مشکلاتی از قبیل عدم تخصیص بیمه تکمیلی به آنها.

به گفته‌ی یکی از این افراد ،جانبازی که مشکل بیماری قلبی دارد پس از مراجعه به بیمارستان و رسیدن به اتاق عمل متوجه می‌شود که هیچ حمایت بیمه‌ای از او نمی‌شود چرا که مسئله‌ی بیمه‌ی آنان مانند توپ فوتبال  شده است.

این جانباز ادامه داد: وقتی به دستگاه اجرایی مراجعه کردیم گفته شد اعتبار به ما تخصیص داده نشده و شما باید به بنیاد شهید مراجعه کنید ، اما با مراجعه به بنیاد شهید و نامه‌ای که از طریق رئیس بنیاد شهید و ایثارگران به معاونت رئیس جمهوری ارسال شده بود به ما ارائه و در آن ذکر شده بود : با توجه به اینکه اختصاص بودجه مستلزم صرف زمان است دستور دهید که در انجام این کار دستگاه‌ها همچون سابق خدمات خود را انجام دهند اما این کار را نمی‌کنند.
 
سوال اینجاست که پول بیمه ایثارگران کجاست؟

چرا که با گذشت 5 ماه از سال هنوز  نتوانسته‌اند بودجه مربوط به خدمات درمانی ایثارگران و جانبازان را از سر جمع اعتبارات دستگاهها کم کنند و به بنیاد شهید اختصاص دهند.

متاسفانه با وجود پیگیری‌های خبرنگاران، ما نیز مانند جانبازان جوابی نگرفته‌ایم.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

برچسب ها: تاپ ، ذره بین ، خبرنگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۹:۲۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
جانباز بازنشسته آموزش وپرورش تهران و به جهت آثار شیمیایی مجبور به ادامه درمان هستم هر چند که ترکشهای بدنم هر چند یکبار سر باز میکند و اعصابم به جهت موج انفجار در تلاطم است اما خدا را شکر ولی هزینه های درمانم سنگین است واداره بازنشستگی تهران هم اعتبار ندارد.بدرود
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۶:۵۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
باسلام ؛
درخصوص پرداخت حق بیمه تکمیلی جانبازان بارها ، بارها ما نامه نوشیتم کجاست فریاد رسی که به فریاد جانبازان برسد .
Iran (Islamic Republic of)
جمال کاظمی
۱۵:۲۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
متقاضیهای مسکن مهر پردیس 80000 خانوارن که کل مبلغ رو واریز کردن وای پروژه ها همراه مسولین بیخیال خوابیدن و ماها داریم له میشیم ایا کسی نیست به داد ما برسه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۲۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
با سلام واحترام
از دیشب که اخبار مربوط به پیگیری 6 ماهه ساخت غیر مجاز هتل در حاشیه رود جاجرود رو دیدم ، وقتی رفع مسوئلیتها و حتی تمسخر استاندار ، فرماندار و معاونانش رو دیدم ، بقدری متاثر شدم که تا این لحظه بطور مستمر تصویر حرکات و سکنات اونها از ذهنم پاک نمیشه >:
خواهش می کنم کما فی سابق پیگیر این مسئله باشین ، بنظرم مهمتر از پیگیری برای رفع این معضل ، پیگیری برای معرفی خاطیان سازمانی و استعفای اونها و نیز پیگیری برای عذرخواهی استاندار ، فرماندار و معاون فرماندار برای به تمسخر گرفتن و دهن کجیشون به اذهان عمومی رو پیگیری کنین.
بنظرم یا نه باید پیگیر این موضوع میشدین یا حالا که پیگیر شدین باید تا مرحله عذرخواهی بابت تمسخر این بی مسئولیتی ها ، پیگیر باشین چون علاوه بر بی احترامی به خود شما ، باعث دهن کجی به افکار عمومی و سرخوردگی بیش از پیش جامعه خواهد شد .