مهدی سبزعلی و مجید خدایی با حضور در برنامه تخصصی کشتی روح پهلوانی به بررسی عملکرد تیم های ملی آزاد و فرنگی جوانان کشورمان در مسابقات جهانی کرواسی پرداختند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،مهدی سبزعلی با اشاره به عملکرد ضعیف فرنگی کاران جوان در روز نخست مسابقات قهرمانی جهان در کرواسی اظهار داشت:مهم ترین معضل فعلی جوانان ما عدم استفاده از فنون سرپایی است و به همین علت در رقابتهای جهانی سه نماینده وزن 50، 60 و 96 کیلو گرم کشورمان به راحتی از دور رقابتها کنار رفتند،آنها در به کار بردن فنون سرپایی تخصصی نداشتند در حالی که هم اکنون با توجه به قوانین جدید استفاده از فنون پرتابی تأثیرزیادی برای کسب نتیجه دارد.
 
وی با اشاره به شرایط کشتی ایران در اوخر دهه 90 میلادی تصریح کرد: زمانی که من کشتی می گرفتم شرایط و امکانات چندان مناسب نبود و حتی حریف تمرینی هم نداشتیم به طوری که دو فرنگی کار از ارمنستان به ایران می آمدند تا با آنها مرور فن کنم.در واقع اگر هم در کشتی فرنگی  آن روزها تک مدال هایی در مسابقات مختلف کسب می شد صرفاً براساس شایستگی و توانمندی بچه ها بود.
 
دارنده مدال طلای سنگین وزن بازی های آسیایی 1998 بانکوک در ادامه با قدردانی از ورشینی مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی عنوان کرد: آقای ورشینی زحمات زیادی برای اعتلای کشتی ایران کشید. وی با همه توان و انرژی فنون مختلف را به همه بچه ها یاد داد و در آن روزگار که به لحاظ امکانات با مشکلات زیادی روبرو بودین برای موفقیت کشتی از هیچ گونه تلاش و کوششی دریغ نکرد.
 
دارنده مدال برنز مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با بیان این که هم اکنون رسول خادم تمامی شرایط را برای موفقیت کشتی فراهم کرده است تاکید کرد: اگر کادر فنی تیم های ملی ما برنامه ریزی مناسب و جامعی داشته باشند و فرنگی کاران را با کشتی گرفتن در قوانین جدید بیشتر  و بهتر آشنا کنند مطمئن باشید با امکانات موجود همه بچه ها شانس کسب مدال در مسابقات جهانی و المپیم را خواهند داشت.
 
مجید خدایی نیز با بیان این که کشتی جوانان را با جدیدت و دقت پیگیری می کند اظهار داشت:درست است که هم اکنون در کشتی مسئولیتی ندرام اما از آنجا که از جنس این رشته هستم همه اخبار کشتی را دنبال می کنم به خصوص کشتی رده سنی جوانان را ،چرا که روزگاری سرمربی تیم ملی این رده سنی بودم و نسبت به کشتی پایه حساس تر هستم.
 
وی تصریح کرد:در هر صورت زمانی که من سرمربی تیم ملی بودم جهت تدارک تیم نه تنها در تورنمنت خارجی قابل توجهی شرکت نمی کردیم بلکه اصلاً در رده سنی جوانان اردوهای مناسب چندانی هم نداشتیم.
 
دارنده مدال برنز جهان افزود:برای برگزاری اردو مکان مناسبی وجود نداشت و انصافاً با سختی بچه ها را برای حضور در مسابقات مختلف آماده می کردیم،اما خوشبختانه هم اکنون از هر نظر شرایط مناسب است که باید از فدراسیون کشتی تشکر ویژه داشت.
 
وی با اشاره به مسابقات  کشتی آزاد جوانان جهان در سال 2014  گفت:در حال حاضر هم کادر فنی بسیار خوبی در رده سنی جوانان حضور دارد و هم نفرات اعزامی به مسابقلت جهانی با توجه به حضور در اردوهای مستمر و چند تورنمتت بین المللی معتبر از آمادگی مطلوبی برخوردار هستند که به اعتقاد من اگر اتفاق خاصی رخ ندهد موفقیت چشمگیر این تیم در مسابقات جهانی دور از دسترس نخواهد بود.
 
خدایی در خاتمه با اشاره به مسابقه انتخابی تیم ملی خاطرنشان کرد:فرآیند مسابقات انتخابی تیم ملی بسیار مناسب و درست است اما به نظر من زمانی که فرآیندی تعریف می شود باید قانونمد باشد و برای همه نیز یکسان اجرا شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: کشتی ، سیزعلی ، خدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار