مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه گفت: برای اجرای نهایی طرح منتظریم تامین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده تکلیف خود را تعیین کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه محمد ملکی طرح خودروسازی کرمانشاه را از مصوبات سفرهای استانی هیات دولت پیشین دانست و گفت: بعد از تصویب این طرح وزارت صنایع و معادن و همچنین وزارت رفاه و تامین اجتماعی مقرر کردند شرکت ایران خودرو 49 درصد و سازمان تامین اجتماعی 51 درصد در این پروژه سهم داشته باشند.

وی ادامه داد: با تعیین این ترکیب کار آغاز شد، اما بعد از مدتی سازمان تامین اجتماعی از مشارکت منصرف شد.

ملکی خرید زمین 30 هکتاری در شهرک صنعتی صحنه، انجام کارهای زیرساختی و زیربنایی، تسطیح زمین، خاکبرداری و اجرا فوندانسیون را از جمله اقداماتی دانست که تاکنون انجام شده و افزود: برای اینکه کار وارد فاز اجرایی نهایی شود باید تامین اجتماعی تکلیف سهم خود را معلوم کند.

وی ظرفیت در نظر گرفته شده برای فاز اول این طرح را مونتاژ15 هزار دستگاه سمند در سال عنوان و خاطرنشان کرد: فاز دوم کارخانه خودروسازی نیز بستگی به شرایط عملکرد در آینده خواهد داشت.

ملکی با بیان اینکه قرار است 78 درصد اعتبارات مورد نیازاین طرح از طریق بانک صنعت و معدن تامین شود، این رقم را حدود 45 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: 22 درصد مابقی اعتباراتنیز توسط شرکت ایران خودرو تامین خواهد شد.

 

برچسب ها: وضعیت ، کارخانه ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.