"گوردون داف" سردبیر ارشد نشریه وترنز تودی امریکا، در گفتگو با شبکه خبری پرس تی وی با اشاره به مقاومت غزه در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل گفت اسرائیل در جنگ غزه متحمل شکست بزرگی شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پرس‌تی‌وی به بهانه کاهش 20 درصدی حمایت صیونیست ها از بنیامین نتانیاهو با گوردون داف مصاحبه ای کرده است. در این گفتگو این تحلیلگر امریکایی به تمجید از حماس و مقاومت غزه پرداخت و حماس را به لحاظ توانمندی نظامی با حزب الله لبنان قابل مقایسه دانست.

ترجمه مصاحبه به شرح زیر است:
پرس تی وی: اول از همه، قبل از این که من به اعداد و آمار بپردازم، به نظر شما آیا هدف از یورش اسرائیل به غزه بازدارندگی بود؟ 
داف: من واقعا فکر نمی کنم اصلا تفکر بازدارندگی وجود داشته. اسرائیلی ها ماه هاست که غزه را بمباران می کنند. مدت ها قبل از این که این مسئله مطرح شود، بمب گذاری تشدید شده بود.بمباران در اسرائیل از اوایل ماه ژوئن شروع شد. 
این مسائل فقط سیاست های داخلی اسرائیل بوده است.این قربانی کردن ها تلاشی است برای تسویه کردن شکست اسرائیل درسوریه ، اتحاد بسیار عجیب و غریب اسرائیل با نئو فاشیست در کی یف که اکنون دیگر پوشیده نیست، شرمساری در داخل مصر که امروز یک رژیم دست نشانده اسرائیل در قاهره بر سر کار است . 
و این حمله قرار بود چیزی برای آرام کردن مردم اسرائیل باشد. قرار بود چیزی باشد که حمایت ها در ایالات متحده را محکم کند. این جنگ قرار بود بیشتر چیزی شبیه به همان قربانی کردن های قبلی اسرائیل باشد، اما هیچ یک از آنها طبق خواسته اسرائیلی ها نشد.
اسرائیل شکست بزرگی خورده است. این تصور که مردم نتانیاهو را تایید نمی کنند به این دلیل است که او به عنوان یک جنایتکار جنگی شکست خورده، آنها ناراضی هستند، چون نتانیاهو به عنوان یک جنایتکار جنگی موفق نشده است و جنایات جنگی چیزی است که مردم اسرائیل خواستار آن بوده اند( البته این نظر من است). آنها خواهان بازخواست او هستند زیرا به اندازه کافی موفق نبوده است.‬

‫پرس تی وی: بنابراین اکنون که اسرائیل با سیاست های داخلی خود دست و پنجه نرم می کند، بخصوص با توجه به مقاومت غزه ، آیا شما فکر می کنید که نظر همه تیم رهبری اسرائیل دررابطه با حماس و غزه با دیدگاه نتانیاهو یکی است؟ 
داف: خوب حماس در حال به دست آوردن همان جایگاهی است که حزب الله داشته است. حزب الله با استفاده از تجربه جنگ در سوریه به یک نیروی نظامی مهم تبدیل شد. 
حماس هم در حال به دست آوردن همان قابلیت است. حماس کمک هایی از خارج داشته است. و تجربه میدان جنگ را به دست آورده. حماس خود را به عنوان یک نیروی متحد و مشروع به اثبات رسانده است و هرچه اوباما تلاش می کند با لفاظی حماس را به عنوان سازمان تروریستی معرفی کند، از این که امریکاییان و جامعه خبری ، حتی هنرمندان، سخنان او را باور نمی کنند،بیشتر رنج می برد. 
اکنون شما می توانید از اسرائیل انتقاد کنید در حالی که دو سال قبل نمی توانستید. قطعا مسئله ای که در امریکا مطرح شده قطع کمک به اسرائیل است. این سخن بارها گفته شده که فقط کمک های آمریکا است که اسرائیل را نگه داشته است. بدون پول های آمریکا اسرائیلی وجود ندارد‬.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار