یک حقوقدان بین‌الملل گفت: رژیم غاصب صهیونیستی نرم‌های حقوق بشر را در برخورد با زنان، کودکان و غیرنظامیان سرزمین‌های اشغالی نقض کرده که تمام این نقض‌ها به عنوان جرم بین‌المللی محسوب می‌شود و می‌تواند مورد دادخواست قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبر نگاران، "قاسم زمانی" با حضور در نشست «بررسی حقوقی  نسل‌کشی در غزه» که عصر روز گذشته در سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد، اظهار داشت: نقص قواعد بین‌المللی از سوی رژیم غاصب اسرائیل در درگیری‌های اخیر غزه تراژدی غمباری را دامن زده است. 

وی ادامه داد: نقض‌های صورت‌ گرفته فاحش و وجدان جامعه بشری را ملتهب ساخته است. نقض حقوق بشر در نوار غزه محدود به نقض اسناد بین‌المللی نمی‌شود.
 
زمانی تصریح کرد: قواعد حقوق بشر در غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی مورد تعرض قرار گرفته است و این قواعد، قواعدی است که در نوار غزه به لحاظ اقدامات ددمنشانه صورت گرفته است.
 
این حقوقدان بین‌الملل خاطرنشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی نرم‌های حقوق بشر را در برخورد با زنان و کودکان و غیرنظامیان سرزمین‌های اشغالی نقض کرده است که تمام این نقض‌ها به عنوان جرم بین‌المللی محسوب می‌شود و می‌تواند مورد دادخواست قرار گیرد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار