استانداریزد گفت: کسانیکه علاقه مند به فرهنگ، تاریخ، تمدن و مردم استان هستند تلاش کنند مشکل بحران آب با اجرای خط انتقال از خلیج فارس و تسریع در اجرای خط دوم انتقال آب به استان حل و فصل شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

میر محمدی درنشست بررسی طرح بهینه سازی مصرف آب کشاورزی، بحران آب در استان را بسیار جدی و نگران کننده دانست

وی اجرای طرح بهینه سازی مصرف آب کشاورزی در جهت مقابله با بخشی از این بحران را مفید ارزیابی کرد و ابراز امیدواری نمود تا وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو نیز در این زمینه سرعت عمل بیشتری داشته باشند

استاندار یزد سپس با اشاره به بحث چاه های اضطراری جهت مقابله با خشکسالی و تامین آب مورد نیاز کشاورزان در مقاطعی خاص از سال، بر لزوم مدیریت این موضوع و حمایت از کشاورزان و جلوگیری از اتلاف سرمایه آنان تاکید کرد.

میرمحمدی با بیان این موضوع که در بحث تامین آب شرب استان با بحران جدی روبرو هستیم، بر لزوم تسریع در انتقال آب به استان یزد تاکید کرد.

وی از همه دستگاه های حاضر در جلسه خواست تا تمام تلاش خود را به کار گیرند تا این طرح با بهترین کیفیت، قابلیت اجرایی پیدا کند و به صورت کامل اجرا و ضریب اطمینان بالایی داشته باشد.

وی تاکید نمود: اجرای این طرح در نهایت به جبران بخشی از بیلان منفی سفره های آب زیرزمینی استان منتهی می شود و ادامه حیات در استان یزد را پشتیبانی می کند.

میرمحمدی بر لزوم ایجاد تسهیلات لازم و تعامل با کشاورزان به منظور بهینه سازی مصرف آب کشاورزی تاکید کرد و سپس با اشاره به الگوهای متفاوت کشت محصولات در خلال اجرای این طرح گفت: تغییر نوع کشت می تواند از نظر بازدهی و کاهش مصرف آب بسیار مفید باشد.

استان یزد هم اکنون با بیلان منفی 300 میلیون مترمکعب آب در سفره های زیرزمینی و بحران تامین آب مواجه است./ز

برچسب ها: بحران ، بی ابی ، در ، استان ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.