معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اضافه شدن سامانه‌های الکترونیکی و مجازی جدید به پروژه مهر 93 خبر داد.

علی زرافشان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص پروژه ی مهر گفت: در پروژه‌ی مهر چند کار گروه از جمله کمیته‌های اطلاع رسانی و تبلیغ، تعمیر و تجهیز، ساماندهی نیروی انسانی، اسناد و ... در سطح استانها تشکیل می‌شود که هر کدام از این کمیته‌ها وظایفی را بر عهده دارند که می‌بایست در فاصله‌ زمانی پس از پایان امتحانات خرداد ماه تا شروع سال تحصیلی وظایف انجام دادند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا برای ارزیابی از عملکرد مدارس و ستادهای استانی دو فرم ارزیابی تعیین شده که هم ستاد‌ها پروژه‌های مهر استان ها به جهت اطلاع از عملکرد مدارس خود و هم بازرسان تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در بازدیدهای خود از استانها این فرمء‌ها را تکمیل و پر می نماید.

زرافشان با اشاره به اینکه در فرم‌های ارزیابی بر مبنای وظایف، شاخص‌هایی تعیین شده که به آن‌ شاخص‌ها امتیاز داده می شود، تصریح کرد: امسال با توجه به ظرفیت‌های جدیدی که در آموزش و پرورش ایجاد شده و مشورتی که با استانها داشتیم شاخص‌های جدیدی را به پروژه‌ی مهر اضافه نمودیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از سامانه‌ی سناد به عنوان یکی از شاخص‌های پروژه مهر خبر داد و اضافه کرد: این سامانه امسال مورد تاکید قرار گرفته است و مدارس بر اساس میزان ورود اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه‌ی سناد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند ، زیرا این سامانه به عنوان یک بانک اطلاعات قوی در اختیار مدیران مدارس، مناطق، استان ها و همچنین وزارت خانه است.

زرافشان ادامه داد: بر مبنای سامانه سناد تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در مدارس و تعداد کلاس‌های تشکیل شده در هر مدرسه مشخص می‌شود و بر اساس آن نیروی انسانی لازم به مدرسه اختصاص می‌یابد یعنی ساماندهی نیروی انسانی منوط به ثبت‌نام و ساماندهی در سامانه‌ی سناد است.
 
وی از سامانه‌ی تدارکات و تجهیزات به عنوان یکی از سامانه‌های اضافه شده به پروژه‌ی مهر امسال خبر داد و افزود: این سامانه در معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است همچنین مدارس می‌بایست اطلاعات اموال و دارایی‌های مدرسه خود در این سامانه ثبت کنند تا مشخص گردد هر مدرسه چه اموال و کاستی‌هایی دارد.
 
زرافشان با اشاره به اینکه سامانه‌ی تدارکات و تجهیزات به عدالت آموزشی کمک می‌کند، گفت: سامانه‌ی حسابداری یکی دیگر از شاخص‌های اضافه شده به پروژه‌ مهر است و این سامانه در بخش معاونت برنامه‌ریزی وپشتیبانی آموزش و پرورش طراحی وفعال است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: روزی که این سامانه اعلام شد 47 هزار مدرسه عضو این سامانه شدند و اطلاعات مدرسه خود را وارد کردند.

وی همچنین تصریح کرد: مزیت این سامانه این است که مدیر مدرسه با ورود اطلاعات می تواند یک گزارش عالی از عملکرد مدرسه‌ی خود داشته باشد و در پایان سال هم تراز مالی مدرسه‌ی خود را دریافت نماید ، همچنین به وزارت آموزش و پرورش به منظور نظارت بر گردش‌ مالی مدارس کشور کمک می‌کند.

زرافشان از سامانه‌ی ساماندهی نیروی انسانی به عنوان یکی دیگر از سامانه‌ها سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت و اضافه کرد: مدرسه‌ای که کار ثبت نامش پایان پذیرفته می تواند سامانه‌ی نیروی انسانی خود را انجام دهد بنابراین مناطق کشور همزمان فعالیت خود را در خصوص ساماندهی نیروی انسانی آغاز کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سامانه‌ها ابزارهایی در جهت تحقق دولت الکترونیک هستند زیرا که با استفاده از ظرفیت‌های فضای الکترونیکی و مجازی می‌توانیم بر مجموعه‌ی بزرگ آموزش و پرورش اعمال مدیریت نماییم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار