مدیر مصرف و بازار شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت : استان کرمان بالاترین ظرفیت استفاده از انرژی خورشیدی را دارد ومی تواند به قطب انرژی خورشیدی کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان رسول عبداللهی در کمیته توسعه انرژی های تجدید پذیر در رفسنجان افزود : همواره و با پيشرفت جوامع بشري و توسعه جنبه هاي مختلف حيات انسان، انرژي يکي از مهم ترين دغدغه هاي مطرح شده در محافل علمي و کارشناسي بوده است.

وی تصریح کرد : در عصر جديد و پس از اثبات رو به پايان بودن ذخاير منابع فسيلي و معدني انرژي همچون نفت، زغال سنگ و... تلاش دانشمندان در راستاي يافتن منابعي نو براي انرژي ، نتايج زيادي در پي داشته است .

عبداللهی خاطرنشان کرد : از انرژي خورشيدي می توان به عنوان جايگزين مناسبي براي منابع پايان پذير فسيلي نام برد.

وی تصریح کرد:برای استان کرمان حداقل 5هزار مگاوات برای 7تا 10سال آینده برق نیاز است وعلت اصلی این نیاز بزرگ صنعتی شدن استان است که در آینده نزدیک قطب صنعت فولاد کشور خواهیم شد.

وی افزود : تولید برق روش های مختلفی دارد ودر حال حاضر انرژی فسیلی در کشور ما برای تولید برق استفاده می شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه تا کنون درشمال استان کرمان 2میلیون لامپ کم مصرف توزیع شده است، افزود : پارسال حدود 80کیلو وات پنل خورشیدی در استان نصب شد.

مدیر مصرف وبازار شرکت توزیع نیروی برق شمال استان از نصب سیستم 10کیلو واتی در مصلای امام خامنه ای رفسنجان تا 20روز آینده خبر داد و گفت : در بیش از 30مدرسه استان نیز پنل های خورشیدی نصب خواهد شد.

وی گفت : کسانی که برای نصب پنل های خورشیدی اقدام کنند از تخفیف 50درصدی بهره مند می شوند.

عبداللهی خاطر نشان کرد : برای استفاده از این انرژی فرهنگ سازی می کنیم تا مردم خود متقاضیان استفاده از این پنل ها باشند./ش/ن


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.