عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال حق فنی آرامش جامعه داروسازی را برهم ریخته است، گفت:مسئولان باید خردمندانه تصمیم گیری کرده و مبنای قضاوت آنها علمی و کارشناسانه باشد.

 امید عبدی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه اگر رای دیوان عدالت مورد بازنگری قرار نگیرد، داروسازان تجمع فیزیکی خواهند کرد اظهار داشت: 80 درصد داروخانه داران از نظر اقتصادی ورشکسته هستند و ابطال حق فنی نیز به ورشکستگی زود هنگام آنها کمک خواهد کرد.

وی افزود:بر اساس مستندات کارشناسی داروخانه ها فروش و توجیه اقتصادی ندارند و بطور متوسط کل بار مراجعات یک فرد در طول سال به داروخانه 5 مرتبه است که در کل سودی برای داروخانه ندارد.

 وی با اشاره به اینکه ابطال حق فنی ذهن مردم را نسبت به داروسازان منفی کرده است، تصریح کرد:مردم تاکنون قضاوت منفی نسبت به داروخانه ها نداشته اند و این در حالی است که داروسازان در سالهای جنگ تحمیلی و شرایط بحرانی بازار دارو از هیچ گونه تلاش و کوششی برای مدیریت بازار دارویی و تامین نیازهای بیماران دریغ نکرده اند.

 وی یاد آور شد:در خصوص حق فنی باید خرد جهانی در نظر گرفته شود و مبنای قضاوت دیوان عدالت در این زمینه مشخص نبوده و در کل خواستار بازنگری این رای از سوی مسولان ذیربط هستیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
من که واقعا راضیم مرحبا دیوان
آخرین اخبار