رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: تعامل این سازمان با رسانه ها فارغ از نگاه سیاسی و جناحی و تنها بر اساس تعامل، اعتماد و احترام متقابل است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست مدیران روابط عمومی ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها با اشاره به نقش مهم و راهبردی روابط عمومی ها در ارتقاء جایگاه سازمان ها و افزایش نگاه مثبت جامعه به فعالیت آن ها، گفت: دانایی مهم ترین رکن مدیریت در هر حوزه ای به ویژه در حوزه روابط عمومی است. از این رو کسب اطلاع از آخرین دیدگاه های نظری و بهره گیری از تجربیات اساتید هر حوزه ای، می تواند در بهبود کیفی مدیریت افراد بسیار موثر باشد.
 
 
ابتکار ضمن یادآوری رویکرد مثبت و تعاملی دولت تدبیر و امید به رسانه ها و تغییر فضای ارتباطی دولت با رسانه ها نسبت به دولت گذشته، اظهار داشت: دولت یازدهم با نگاه مثبت خود به حوزه های حساس و مهم روابط عمومی و محیط زیست و اتخاذ موضعی بسیار متفاوت نسبت به دولت گذشته، در تلاش است کوتاهی ها و ضعف های گذشته در این حوزه را جبران نماید و از وظایف مهم روابط عمومی های محیط زیست در سراسر کشور، انعکاس این تغییر رویکرد دولت تدبیر و امید و نگاه مثبت و حمایتی دولت به رسانه و محیط زیست و حرکت در راستای دستیابی به همین هدف است.
 
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بحران های حال حاضر محیط زیست ایران و حجم وسیع برنامه ها و اقدامات اجرایی نمی تواند تنها از طریق قوای دولتی پیگیری شود و نیاز به مشارکت مردم دارد و این روابط عمومی ها هستند که می توانند با پاسخگویی درست و مناسب و ایجاد ارتباط مستمر، صادقانه و توأم با بدنه مردم، رسانه ها و سمن ها این موضوع را تحقق بخشند.
 
 
وی خاطرنشان ساخت: تعامل سازمان حفاظت محیط زیست با رسانه ها، باید فارغ از نگاه های سیاسی و جناحی، تنها بر اساس تعامل، اعتماد و احترام متقابل در این حوزه صورت پذیرد.  
 
 
ابتکار تأکید کرد: در صورت شکل گیری تعامل درست و منطقی میان روابط عمومی های سازمان حفاظت محیط زیست با رسانه ها، جریان آزاد اطلاعات بر پایه انتقال اطلاعات درست و صادقانه به مردم جهت اتخاذ تصمیم منطقی و صحیح از سوی آن ها شکل خواهد گرفت و از این رو نحوه تنظیم تعامل با رسانه ها بسیار حائز اهمیت است.
 
 
معاون رئیس جمهور خلاقیت را از ارکان اساسی کار روابط عمومی ها دانست و افزود: توجه به ظرافت های خبری و بهره گیری از عنصر خلاقیت و نوآوری در این حوزه می تواند حساسیت لازم را در مردم نسبت به محیط زیست بدون بحران سازی ایجاد کند.
 
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نقد پذیری و آموزش را از دیگر ارکان مهم برای ارتقاء و بهبود فعالیت روابط عمومی ها دانست و ادامه داد: محیط زیست موضوعی فرابخشی است و برای دستیابی به اهداف خود، نیاز به تعامل با سایر نهادها و جذب مشارکت مردم دارد و از این رو مدیران روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست مکلف به برقراری این رابطه تعاملی و سازنده منطقی با کلیه گروه های ذی نفع و ذی مدخل در این حوزه هستند.
 
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به فعالیت های شورای اطلاع رسانی سازمان در ستاد مرکزی به عنوان بدنه سیاست گذار رسانه ای سازمان، گفت: مشابه همین ساختار در استان ها شکل خواهد گرفت.
مدیران روابط عمومی، معلمان انتقال اخبار  
 
 
بنابراین گزارش، در این نشست مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست و محمد درویش مدیر دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان نیز نظرات و خواسته های خود در ارتباط با فعالیت روابط عمومی ها را ارائه دادند.
 
 
رئیس شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست یکی از مهم ترین وظایف روابط عمومی های سازمان حفاظت محیط زیست را انتقال درست مفهوم توسعه پایدار به جامعه دانست و افزود: روابط عمومی ها می توانند با هنر خود، گلچینی از حجم وسیع اطلاعات داشته باشند که از ویژگی هایی همچون تازگی، تأمین منافع سازمانی و قدرت آگاهی بخشی عمومی برخوردار باشند. زیرا مدیران روابط عمومی در واقع معلمان انتقال اخبار و پیام ها هستند.
 
 
درویش نیز با بیان شرایط بحرانی و سخت محیط زیست ایران، روابط عمومی ها را ویترین سازمان حفاظت محیط زیست دانست که با بهره گیری مناسب از نگاه مثبت معصومه ابتکار به رسانه و روابط عمومی، می توانند نامی نکو از خود به عنوان پاسداران حفظ محیط زیست درآینده محیط زیست کشور ثبت کنند.
 
 
وی ، برخورداری از دانش به روز در دو حوزه محیط زیست و روابط عمومی را از مهم ترین ارکان موفقیت روابط عمومی ها در این حوزه دانست و گفت: سونامی تفنگ کشان که از کردستان آغاز شد و به تمام کشور تسری یافت، حاصل اعتماد مردم و مسئولان به یکدیگر از طریق حلقه واسط روابط عمومی ها بود.
 
 
مدیرکل دفتر آموزش و مشاررکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست نقد پذیری و جسارت را از خصوصیات لازم برای مدیران روابط عمومی اعلام کرد و اظهار داشت: انتقال بدون سانسور نگاه بیرونی به فعالیت های سازمان به مدیران از سوی ناظران دقیق و صدیق سازمانی یعنی روابط عمومی ها می تواند تاثیری به سزا در اصلاح روند تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مدیریتی باشد.
 
 
درویش افزایش اعتماد مردمی به فعالیت های سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین ایجاد سیر صعودی در میزان اثربخشی فعالیت های سازمان را از نتایج ایجاد تعامل سازنده با مردم، رسانه ها و سمن ها از سوی روابط عمومی دانست.
 
بنا بر این گزارش، در ابتدای این جلسه مجید فدایی سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن خوش آمدگویی به مهمانان از اقدامات انجام شده در زمینه تقویت ساختار و رفع مشکلات روابط عمومی ها به ویژه برنامه های آموزش برای مدیران روابط عمومی ها سخن گفت .
 
 
فدایی معرفی دقیق و صحیح سازمان حفاظت محیط زیست و وظایف و مسئولیت های آن را از جمله وظایف روابط عمومی دانست و با تاکید بر رویکرد مثبت و تعاملی دولت تدبیر و امید به رسانه ها و تغییر فضای ارتباطی دولت با رسانه ها نسبت به دولت گذشته افزود: یکی از مهم ترین مباحث فعلی محیط زیست، آگاهی بخشی عمومی به منظور جذب مشارکت مردمی در حفظ محیط زیست است و این وظیفه روابط عمومی ها را بسیار سنگین تر می کند، زیرا انتقال صحیح پیام و ایجاد انگیزه در مخاطب به منظور جذب مشارکت مخاطب از جمله تعاریف کاری روابط عمومی هاست که می توانند با پاسخگویی درست و مناسب و ایجاد ارتباط مستمر، صادقانه و توأم با بدنه مردم، رسانه ها و سمن ها این موضوع را تحقق بخشند.
 
 
دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از تشکیل شورای اطلاع رسانی در استانها به ریاست مدیرکل استان و دبیری مسئول روابط عمومی آن استان خبر داد  و ابراز امیدواری کرد با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید و حضور سرکار خانم دکتر ابتکار در راس سازمان حفاظت محیط زیست ، روابط عمومی ها بتوانند این فرصت را مغتنم شمرده و از آن در راستای اطلاع رسانی صحیح دقیق و شایسته استفاده کنند. .
 
 
سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: سازمان در پی تقو یت روابط عمومی الکترونیک و استفاده از فناوری های نوین ارتباطی در روابط عمومی هاست.
 
 
 
فدایی ایجاد بانک اطلاعاتی از متخصصین محیط زیست در استانها برای آمادگی ارتباط و تعامل با رسانه ها و استفاده از نظرات کارشناسی آنان را از ملزومات روابط عمومی ها دانست و از مدیران روابط عمومی استانها خواست تلاش کنند محیط زیست به دغدغه اصلی مسئولان و مردم تبدیل شود .
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار