دانشگاه راشین نیو به عنوان بزرگترین دانشگاه خصوصی فدراسیون روسیه و واحد تهران شمال دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی امضا کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، در جریان بازدید رئیس بزرگترین دانشگاه خصوصی فدراسیون روسیه از واحد تهران شمال، تفاهم نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی میان این دانشگاه با دانشگاه «راشین نیو» روسیه منعقد شد.

در این نشست صمیمانه علی محمد صفانیا رئیس واحد تهران شمال با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قابلیت‌های بسیار زیادی برای همکاری‌های متعدد و متنوع با دانشگاه‌های خارجی دارد، گفت: به دنبال گسترش روابط خود با دانشگاه‌های خارجی و به ویژه دانشگاه راشین نیو به عنوان بزرگترین دانشگاه خصوصی روسیه هستیم.

وی افزود: همکاری‌های علمی و پژوهشی و همچنین تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه راشین نیو از جمله اهداف مهم تفاهم نامه منعقد شده میان دو دانشگاه است که امیدواریم با پیگیری‌های مستمر در آینده به این اهداف دست یابیم.

رئیس واحد تهران شمال با بیان اینکه دانشکده زبان‌های خارجی واحد تهران شمال تنها واحد دانشگاه آزاد در سراسر کشور است که رشته زبان روسی در آن تدریس می شود، تصریح کرد: به صورت جدی به دنبال همکاری گسترده با دانشگاه راشین نیو برای آموزش زبان روسی در ایران و زبان فارسی در روسیه هستیم که امیدواریم با مساعدت وزارت علوم مجوز تحصیلات تکمیلی این رشته نیز به واحد تهران شمال ارائه شود.

صفانیا تصریح کرد: همکاری های دو دانشگاه تهران شمال و راشین نیو در رابطه با تبادل دانشجو می تواند برای دو دانشگاه مزایای اقتصادی فراوانی را نیز به همراه آورد، البته اگر بتوان با پیش بینی تمهیدات و مقدماتی دوره های خاص دانشجویی در دو کشور طراحی و اجرایی کرد.

وی همچنین در تشریح همکاری‌های عملی و پژوهشی دو دانشگاه نیز گفت: با توجه به توانایی های بالای دانشگاه راشین نیو در برخی از رشته های فنی و مهندسی زمینه های همکاری گسترده ای میان دو دانشگاه وجود دارد که می توان در بخش های مختلف از آن به ویژه در رابطه با های‌تک و تکنولوژی های به روز همکاری های گسترده ای انجام گیرد.

به اجرایی شدن تفاهم نامه خیلی خوشبینم

در ادامه این نشست پروفسور زرنف نیز با ابراز خرسندی از بازدید از دانشگاه آزاد و ملاقات با ریاست این دانشگاه گفت: در این ملاقات تصور و نگاهم نسبت به دانشگاه آزاد تغییر کرد زیرا این دانشگاه بسیار بزرگتر از آن چیزی است که بنده تصور می کردم.

وی افزود: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی از ریاست فردی دانشمند و چهره ای فرهیخته و دانشگاهی بهره می برد که این موضوع امتیاز بسیار مناسبی برای این دانشگاه است.

رئیس انجمن دانشگاه های غیر دولتی روسیه ادامه داد: ظرفیت های بسیار بالایی برای همکاری میان دو دانشگاه وجود دارد و بنده به آینده همکاری این دو دانشگاه بسیار امیدوارم هستم.

پروفسور زرنف با بیان اینکه امکانات دانشگاه آزاد برای قرار گرفتن در رتبه بندی جهانی دانشگاه ها بسیار مناسب است، گفت: به نظر بنده با مدیریت شخص دکتر میرزاده و با تلاش های انجام گرفته به طور حتم در سال های آتی شاهد جهش کیفی این دانشگاه خواهیم بود.

رئیس بزرگترین دانشگاه خصوصی روسیه در پایان تاکید کرد: زمینه های بسیار زیادی برای همکاری میان دانشگاه راشین نیو و دانشگاه آزاد در زمینه های مختلف تبادل دانشجو استاد و فعالیت های علمی و پژوهشی وجود دارد که امیدوارم با انعقاد این تفاهم نامه زمینه های آن فراهم شود.

بزرگترین دانشگاه غیر دولتی روسیه

دانشگاه راشین نیو با نام دقیق روسیه نوین در سال 1991 در مسکو و از سوی پروفسور ولادمیر زرنف تاسیس شد. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه غیر دولتی فدراسیون روسیه به شمار می آید و هم اکنون با 30 هزار دانشجو در رشته های مختلفی اعم از مالی و اقتصاد، تجارت و گردشگری، روانشناسی، مدیریت تخصصی و برخی رشته های دیگر در حال فعالیت است.

تمرکز این دانشگاه بر فعالیت های علمی و تحقیقاتی شهرت قابل ملاحظه ای را برای آن به عنوان دانشگاهی معتبر در زمینه های علمی و تحقیقاتی به ارمغان آورده است همچنین شهرت و اعتبار پروفسور زرنف به عنوان بنیان گذار این دانشگاه نیز یکی دیگر از دلایل موفقیت های این دانشگاه در زمینه های مختلف علمی است. عضویت در حزب روسیه واحد، رئیس انجمن دانشگاه های غیر دولتی و ارتباط نزدیک با شخصیت های سیاسی روسیه تنها بخشی از فعالیت های غیر دانشگاهی پروفسور زرنف رئیس دانشگاه راشین نیو است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار