یک گورخر زخمی دراستان یزد به امرپی گیریهای نیروهای متخص ازمرگ حتمی نجات یافت .

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد،سایت گوراب اولین سایت تکثیر و پرورش گورخر در ایران است که در شهرستان مهریز واقع شده است.

 روز شنبه گورخر نر نابالغی که به خاطر درگیری با گور غالب زخمی شده بود توسط کارشناسان اداره کل و محیط زیست شهرستان مهریز به داخل قرنطینه هدایت شده و با توجه به اینکه شدت جراحات وارده منجر به عفونت شده بود و گرمی هوا نیز خطر تشدید عفونت و تلف شدن حیوان را افزایش داده بود، لذا ضمن مشورت با دامپزشک معتمد اداره کل مقرر گردید برای جلوگیری از تلف شدن حیوان از آنتی بیوتیک استفاده شود که در این مرحله حیوان در داخل قرنطینه به طور کامل مهار شده و به ناچار نسبت به تزریق آنتی بیوتیک و سایر اقدامات بالینی لازم برای پیشگیری از عفونت بیشتر اقدام شد.
 
در نهایت پس از گذشت دو روز قرنطینه و اقدامات درمانی وضعیت گورخر نر جوان بهبودی نسبی یافته و از مرگ حتمی نجات یافت. با توجه به شرایط پیش آمده و با امعان نظر به اینکه در یک گروه بیشتر از یک نر غالب نمی تواند حضور داشته باشد گور خر مزبور به جمعیت گوراب بر نخواهد گشت و پس از بهبودی کامل تصمیم به جابجایی به سایر جمعیتهای داخل استان گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: گورخر ، نجات ، درگیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار